/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Breaking News.
Fra : Mosebaek
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 08-01-13 21:04

HAR I HØRT DET...HAR I HØRT DET!!!!!!!

Jeg så en hare i dag...osse lisså cirka. Citat:Bamse. Den løb over vejen,lige foran bilen.
Jeg fik da afprøvet mit snarrådige indgriben (Som jeg altid har stolet på) i automobilets fremfærd.
Og konen fik afprøvet selerne.Hun knækkede vistnok også cigaretten...det har hun godt af,det er nemlig en røgfri bil.
Pokkers også.....det var halvvejs mørk...og rimelig tæt tåge.Ellers ville jeg ha`taget et foto.
For der er jo nok ikke mange,der husker hvordan en hare ser ud.

Bevares...man kan Google på den...men sådan i frit løb og spring....
Den er jo efterhånden mere sjælden en Ulvene,i det danske fauna.

Gisp!!!... en tanke...er det Ulvene,der mæsker sig......

M.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-13 21:40

Hej Mosebaek

Jamen så tillykke med oplevelsen. Det var fint, at du nåede at bremse, fordi der regionalt er stor forskel på koncentrationen af harer. Godt at hustruen ikke sad med en dyr cigar i munden.

På Lolland er der stadig masser af harer - også her i Norsjælland, noget som kan hænge sammen med rævepesten for et par år siden. Nu er det ikke kun ræve som tager en hare i ny og næ. Tamkatte er ferme til at gøre indhug på harekillinger, og så har vi krager og ravne, som også elsker noget med en blød pels.

Så tingene hænger sammen. På jyske lokaliteter, hvor der kun findes enorme marker og kun få hække og småbeplantninger, har for store jagttryk også gjort for stort indhug blandt harerne.

Men endnu engang tillykke med oplevelsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-13 22:00

Citat
Men endnu engang tillykke med oplevelsen.

Tak!! Det er flere år siden jeg har set en hare,her i Nordthy.
Den kom ganske rigtig,ud fra en ret kraftig læbælte,der går langs med denne,ret utrafikerede smalle kommune vej.
Men et særsyn,det var det.

Det eneste frirum den har efterhånden,er jo nok i de fire hjørner af marken,hver på en skæpper sæde,hvor den 16 furede vendeplov ikke når ind.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-01-13 23:26

Åbent huskekage, Lars løkke din luder, hvis i går i gang med sådanne ting, vil jeg bruge mit sidste åndedrag på at ødelægge jeres partier tro mig, i røvhuller har været til i alt for lang tid i Danmark, Kamphunde er ikke farlige end alla andre hunderacer og det er bevist.
Du er sku et røvhuld Lars Løkke Rasmussen.
alan57

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-13 00:02

Citat
Åbent huskekage, Lars løkke din luder, hvis i går i gang med sådanne ting, vil jeg bruge mit sidste åndedrag på at ødelægge jeres partier tro mig, i røvhuller har været til i alt for lang tid i Danmark, Kamphunde er ikke farlige end alla andre hunderacer og det er bevist.
Du er sku et røvhuld Lars Løkke Rasmussen.
alan57

Nej 4 sultne kamphunde med nittehalsbånd og pistol, ville jeg snart heller møde end dig Allan 57

Mvh
Bw

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-13 00:12

Kære Mosebaek

Det var ikke en hare, som var årsag til at din viv mistede den smøg. Det forlyder fra påliderlig kilde, at det er en Fransk Vædder som husere ( altså ikke dem Bent B. K. knalder ned for fode i hegning) men en kanin type, som er udvrandret og småluntet 2224 km fra det yderst Frankrig og herop, udelukkende for at gøre dig glad, og du på denne bastante måde, kunne lærer konen at holde di smøger ud af jeres bil.
Det må være fattigrøve som pløjer oppe hos dig, her bruger vi 19 furet halv bugseret, de pløjer også både veje og skovene op med dem, det er noget med EU og HA støtten, øvler de i, når man spørger ind til, hvor alle markvejene og læbælterne er blevet af, ja selv gravhøjene kan de der 600 HK også ondulere

Mvh
BW

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-01-13 09:00

Det er bare fordi betterwisser, at du ikke ved hvad du taler om alle hunde kan være livsfarlige det der er galt er såmænd at nogen af dem der har hunde ikke ved hvad de har med at gøre.
Efter min mening SKAL man have kørekort til at have hund, det er en skrøne at kamphunde er mere farlige end andre.
PS jeg har ikke hund og jeg er ikke kriminel osv:
alan57

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-01-13 12:01

Tak for svaret Tonganeseren.Mit lidt pjattede "spørgsmål",er kun ment som endnu et "bevis",på den triste kendsgerning,at der næsten ingen harer er tilbage her i Thy.

Ialtfald sjældent man ser dem.Så kan man give landbrugets intensive dyrkning skylden.Men de skal jo også have en forretning ud af det.......så,jeg ved ikke hvad løsningen skal være.

En glædelig ting jeg har lagt mærke til: Viben er tilbage. Den har været næsten usynlig i mange år.
Men de sidste to-tre år,har jeg set ret store flokke af dem.Over engområder.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-13 13:21

Jamen tak for pointene. Jeg tror, at viberne er samspilsramte på samme måde som harerne. Viber yngler for det meste på ager- og brakjord, og når bønderne flere gange i perioden sprøjter og gøder, så ødelægger man de to arters muligheder.
Men også den traditionelle jyske haretramp har en del af skylden.

Mvh.
Tonganeseren