/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formattering
Fra : jensviggo
Vist : 676 gange
30 point
Dato : 08-01-13 18:14

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål om min stationære som jeg fik, den virkede da jeg hentede den, men nu nej, jeg blev anbefalet herindefra at formattere den, det har jeg nu prøvet, men jeg får en meddelelse der siger diskenheden bruges af en anden proces, så det kan jeg ikke, hvordan kommer jeg videre

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-01-13 18:16

der er XP prof på den

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 08-01-13 18:22

Du skal gå helt ud i c:\ prompt, altså sætte windowsfladen ud af funktion og formatere derfra. Det er ikke nok bruge windows til at komme ud i c:\. du skal bruge F8 når du starter maskinen, så kommer du derud.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-01-13 18:32

når der startes med f8 kommer der flere tilstande frem, men ikke dospromt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-13 18:56

jensvigge

Hvad skal du installere på den bagefter

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-01-13 18:56

har fundet den, men her er resultatet det samme

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-01-13 18:59

det som de fleste har, men jeg opgiver den nu, vil ikke bruge hverken jeres eller mit krudt på den mere, men tak for indsatsen

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-01-13 19:40

jensviggo

Det er bare så enkelt som det kan være.
Du lægger XPcdrommen i et dvd eller cd drev og genstarter maskinen.
Når du får en sort skærm med meddelelsem Tryk på en vilkårlig tast for at starte fra cd-en, trykker du bare og resten går af sig selv.

Bare følg anvisningerne på skærmen. Jeg plejer at slette eksisterende partition og oprette et en ny på samme sted - så bliver der formateret og du får en fin og frisk partition at installere på.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 08-01-13 20:20

Nemlig så enkelt er det. Ikke nogen raket videnskab.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-01-13 20:52

Du kan ikke formatere en XP eller nyere uden et boot medie, så som XP installationsmedie og der vil du IKKE støde ind i det problem.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-01-13 20:56

Tag harddisk ud af din computer og over i en anden computer...Formater harddisken i den anden computer...

XP er efterhånden et gammelt styresystem - så det kan være at du ikke kan indstallere XP på din computer (hvis det er en nyere model).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-13 21:05

Mygind. Nu er det en" gammel" Svend med P4 cpu så den kan godt køre med XP.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-01-13 18:16

jeg vil købe en billig brugt med alle basale funktioner, nogen ide om hvor???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-13 19:35

her er der 370 stk. brugte pcer du kan vælge i mellem, så kan du selv vælge pris og ydelses niveauet

http://www.guloggratis.dk/computere?has_picture=&q=station%E6r+pc®ionid=7

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 09-01-13 20:07

Hvis man køber brugt - skal man virkelig se sig for...

Jeg vil anbefale at du købe en ny til ca. 2000 kr. - eller en tablet...

Køb eventuelt den her. Det er en billig allround PC med alt klar.
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/dcs-trend-pc-basic-id-7040541.aspx

Den er ca. 10-50 gange hurtigere end din nuværende.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 09-01-13 20:29

Bemærk at den nye computer beskrevet ovenfor er uden styresystem - og det er en ny computer - så det kan være at din XP cd ikke virker...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-01-13 21:19

har xp, om den virker ved jeg ikke

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-01-13 09:44

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-13 21:05

kom det så til at virke