/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
sikringerne springer
Fra : agat01
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 08-01-13 14:09

10 amp sikringer springer meget ofte,
hvordan finder jeg ud af årsagen?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-01-13 14:18

Dert kommer af overbelastning et eller andet sted. Husk 10 A er lig med 2400 W, mere må der ikke sættes foran

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-01-13 16:26

kan være overbelastning , men kan også nemt være en korsslutning

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-01-13 17:06

Har du sat skruer eller søm i væggene fornylig? Eller anskaffet kogekande og stor brødrister? Eller elradiator?

Kommentar
Fra : 1901

Dato : 08-01-13 18:28

Er sikringerene varme?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-01-13 19:51

Spørgsmålet fra B1901 har følgende baggrund: Hvis sikringen er varm når du skifter den, er det resultat af en længerevarende overbelastning, at du har for mange brugsgenstande sluttet til den forsyningsgruppe.. Hvis den IKKE er varm men springer, er det en pludseligt indtruffet begivenhed - en kortslutning - som har fået den til at springe.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-01-13 21:20

Hvis det er en defekt lampe eller en elektrisk dims det er galt med ,så kan du tage ud alle støbsler af stikkene på den gruppen sikringen der går er på. Så kan du sætte de tilbage en og en. Når sikringen går så ved du at det er den sidste du satte tilbage der er gal.Men det gælder ikke hvis det er overbelastning.
alimak

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-13 15:08

siden hvornår er 10 amp = 2400W??? du mener vel 2300w. en 10A sikring kan i øvrigt holde til en del overbelastning i nogen tid

Kommentar
Fra : agat01

Dato : 21-01-13 12:59

tak det har været overbelastning, problemet er løst