/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Optage fra TV2 Zulu mv.
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 08-01-13 09:19

Vi har tidligere kunnet optage TV2 Zulu på vores harddiskoptager (en ældre Philips). Men nu er signalet åbenbart blevet ændret, så den ikke er blandt i kanaler, som harddiskoptageren kan finde. Vi har prøvet med en boks. TV'et kan finde og vise alle kanaler, men optageren kan ikke finde den. Hvilken type kanal (signal) er TV2 Zulu og hvordan kan man komme til at optage fra den?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 08-01-13 09:37

Først må su fortælle lidt om hvordan i modtager jeres TV signal, f.eks. antenne , kabel - udbyder eller noget helt andet.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 08-01-13 09:44

Det er antennesignal, som ejendommen står for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-13 09:50

Og HVOR får ejendommen det fra ????

Hvem betaler du til ???

Hvad betaler du for ???

Der skal lidt flere oplysninger til om hele installationen.....

Det "korte" svar må blive at din optager IKKE er mpeg4

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-13 11:08

når det er på harddiskoptager af ældre dato så skal du søge analoge kanaler.

Vi har tdc/yousee som fællesantenne i den ejendom hvor vi bor og jeg kan sagtens se zulu som analog kanal på harddiskoptageren.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 08-01-13 11:15

Optageren har ikke MPEG4. Kan man tilslutte en boks, som kan klare det? Jeg ved ikke, hvor ejendommen får signalet fra. Udsendes Zulu som digitalt og analog signal? Eller er dette forskelligt fra udbyder til udbyder?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-01-13 11:55

Prøv denne
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

hvis den mod forventning ikke virker,
giver de pengene tilbage med et smil,.. (indenfor 14 dg.)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-01-13 12:00

Citat
TV'et kan finde og vise alle kanaler, men optageren kan ikke finde den.

det er sikkert fordi din gl. optager er Analog
den i linket er Digital,..

på mit TV,.. (Stofanet) optager den ALT,... naturligvis også ZULU

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-13 13:27

Lad være med at købe noget som helst indtil du har fundet ud af hvor du får signalet fra.

Spørg varmester, gårdmand, inspektør eller kig i din lejekontrakt min harddiskoptager er analog og kan optage zulu uden box eller noget andet udstyr.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-01-13 16:39

Tak for svaret bentjuul.