/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Udnyttelse af tørreloft
Fra : casper0606
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 07-01-13 22:37

Kære alle, er der nogen der kan give et skud fra hoften på hvad det ville koste at udnytte vores tørreloft.

Her lidt data.
Adresse Frederiksberg 4 sal
Areal 20 m2
Isoleres til beboelse
Gulv
Trappe fra stue op til loft
Tagvindue flugtvej
Lille altan
Branddør ud til loftsrum
Varme + el

Jeg ved at det er en svært at sige noget om når man ikke har set rummet eller noget men bare et slag på tasken.

På forhånd tak
Casper

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-13 00:50

Areal 20 m2
Isoleres til beboelse
Hvor meget isolering er der i forvejen, og hvor meget plads vil det optage når du lægger 30 cm (minimum) isolering på?
Gulv
Hvilket gulv er der nu, hvor meget skal lægges om, og hvilken type gulv havde du tænkt dig?
Trappe fra stue op til loft
Hvilken træsort og hvor lang, skal der sving på trappen?
Tagvindue flugtvej
Lille altan
Branddør ud til loftsrum
Varme + el
Hvilken varmekilde bruger i nu, og hvor meget el skal der bruges?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-01-13 06:35

Ca 200-250.000kr

1 byggetilladelsen ca 4000kr
2 gulv standard 14000
3 branddør 4000
4 vægge 20000
5 trappe 20000
6 el 15000
7 vinduer 10000kr
8 isolering dampspærre 15000
9 Loft 12000
10 arbejdsløn 80-100000

Det løber hurtigt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-13 19:33

Og sørg nu for inden der smides penge i et projekt, at få den fornødne tilladelse til at inddrage rummet til beboelse..

rotw forslag lyder ikke helt skævt.

Udover at der også skal påregnes udgift til tegninger af projektet som skal vedlægges ansøgning om udnyttelse af arealet (udgiften dog under forudsætning af, at du ikke selv er i stand til at udfærdige de påkrævede papirer med tegninger af rummet, arbejdstegning og beskrivelse af materialer o.s.v.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 08-01-13 21:43

Vi er overhovedet ikke så langt at der kan gives et mere præcist billede af de enkelte komponenter, jeg havde regnet med ca 300 stærke, men der mangler også altan og diverse posten kan jo også løbe op.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-13 01:33

Et tagvindue er ikke flugtvej.
Hele trappen , trapperummet og adskillelse (døre) til andre lejligheder, skal opfylde nyere bygningsreglement, hvis man skal nøjes med 1 trappe tsom flugtvej. Tagvinduet kan så - måske- være redningsåbning.