/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Mint 13 Maya > trådløs Canon5200 printer
Fra : Eyvind
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 07-01-13 18:41

Hej
Jeg mangler lige en metode til at installer min trådløse Canon MG 5200
Mint finder tilsyneladende printerdriveren.............men ikke printeren.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-01-13 21:40

Kan du forklare det lidt nærmere, kan du f.eks pinge printeren?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-13 22:28

Jeg har printeren trådløst kørende i windowsmiljøerne.
I Windows kan jeg se:

Printerens MAC adresse
Printerens IP adresse (som er lagt fast i routeren)

Styresystemet Mint (ubuntu) har tilsyneladende en driver liggende på lager

Mit problem er at få skrevet det ind.

ubuntu systemerne har tidligere selv installeret min gamle USB Canon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-13 22:29

Vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-01-13 22:47

menu --> administration --> print --> tilføj printer
Der kan du søge efter printeren eller du kan selv indtaste den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-13 01:07

De nyere Ubuntu og Mint med flere er slet ikke så nemme at installere printer i som de gamle var, kan du få den gode gamle Tilføj en printer frem?
Ellers åben en terminal og skriv (kopier - sæt ind) /usr/bin/system-config-printer ,der har du flere muligheder end i den nye Tilføj en printer vindue

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-13 09:30

Hertil er jeg kommet:
http://peecee.dk/upload/view/396955

Jeg har så en;
MAC adresse
Lokal IP adresse

Der er hul i gennem, for det kører under windows XP / win7 / win8 på samme computer.

Ps. Mint kører på en pendrive på samme computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-13 10:58

Så lykkedes det.
http://peecee.dk/upload/view/396958/full

Det er her der skal startes:
http://peecee.dk/upload/view/396959/full

Så printes denne side ud
http://peecee.dk/upload/view/396960

Tak for hjælpen...................i satte begge de små hjerneceller i gang.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-13 11:14

Nemlig efter at have set det første Peecee billede ville jeg fortælle noget om at du skal skrive IP adressen men det fandt du ud af
Citat
Det er her der skal startes:
printeren som er på min D-Link DI-524UP router kan ikke findes ved at søge som du skiver: Find netværks printer, så kan man bruge LPD/LPR vært eller printer muligheden og selv skrive de nødvendige oplysninger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-13 11:22

Min Canon sidder på en D-Link DI-655.
Det er den flotteste testside jeg har set................og som det ses er det ubuntu som ligger bag ved Mint.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-13 11:24

Tak for svaret o.v.n.. - Selvom du kom lidt sent med løsningen, så var det den jeg brugte.