/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern disk - skift fra xp-win7
Fra : ingelein
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 06-01-13 15:25

Hej
Jeg har sat en extern disk, som jeg normalt bruger til win xp til min nye arbejdsstation med win7. Nu får jeg ikke lov til at gemme på disken. Hvad skal jeg gøre for at disken både kan gemme og åbne win7 filer?
Mon nogen har et godt råd?
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-01-13 15:48

Hej igen
Hvis jeg vil se, hvilket system jeg kører hhv. XP og Win 7 på, hvor kan jeg se det? Har glemt hvad jeg gjorde ved opsætningen). Det er min søn, som har brug for hjælpen og jeg kan ikke huske, hvad vi gjorde. Hvis han skal kigge efter om det er sat til NTFS eller FAT, hvor gør han det?
Hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-01-13 15:48

Mere: Man kan vel ikke se det i den externe HD?
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-13 17:18

I kan se disken i Diskhåndtering som er samme sted som Enhedshåndtering nemlig under Computer adminisrtratio, det gælder både på XP og 7, ved at klikke på disken kan i se hvilken fomat den er formateret til.
Hvorfor du ikke kan gemme på disken - ja det er et godt spørgsmål, jeg har ikke problemer med mine eksterne diske som før brugtes til XP og nu har jeg Windows 8 som både kan se og gemme på diskene.
Et gæt kan være at du skal i Netværks og delings center på Windows 7 computeren og give dig selv fuld tilladelse til drevet, prøv at se om du har denne tilladelse allerede?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-13 18:30

Du kan åbne Diskhåndtering ved at klikke på Start, højreklikke på Computer og vælge Administrer
klik så på Diskhåndtering.

Det kan os være at du skal overtage ejerskabet af HD
http://dindebat.dk/computere-og-internet/728671-hvordan-faar-jeg-computeren-til-fatte-det-er-mig-som-bestemmer.html#post20215673

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-01-13 19:54

Hvis der er NTFS skal du huske at give Alle/Everyone Fuld Adgang/Full Control.
Det skal du rettet på XP hvor du pt, har adgang til filerne

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-01-13 17:20

Jeg fik løst mit problemet på min eksterne hardidsk. Måske kan andre have glæde af løsningen:

Hver gang jeg tilslutter disk til anden computer så laver disken en bruger profil på biblioteket som jeg har forbindelse med, ved for eks. . Kopiering af Ingeborg filer fra Ingeborg pc og ned på disk eller hvilken som helst anden pc som tilsluttes.. I pc sprog kalder de det vist for ned arvning af brugere, disken husker brugere. Når jeg sletter de brugere som ikke skal være der så kører disken SUPERB
Mange hilsner
Ingelein -

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-01-13 17:21

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-01-13 17:50

velbekomme