/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Varmelegeme til Opel Astra F 1996
Fra : axelbjarne
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 06-01-13 07:51

Jeg har set ved thansen, at jeg kan købe et varmelegeme til 700,- kr. - hvor skal det placeres, da jeg regner med, at det er noget ekstra, der kan tilsluttes...ud over at kølervandet giver varme - det er en kold bil at varme op....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-13 10:14

Det er til rep af eksisterende varmeapparat i bilen!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-13 11:34

Bilvarmelegemet hjælper til at varme motoren op. Det giver ikke umoiddelbart varme i mkabinen. Dertil skal du bruge en kabinevarmer. smartest er at have begge ting tilsluttet.

Motorvarmeren sættes i et frosthul i motorblokken.
Hvis du ikke ved hvad det er. skal du nok regne med at have en mekanikker til montagen.

Det er en nem operation, hvis der er plads nok ved en lettilgængelig frostprop. Kølevandet skal aftappes først til under proppens nivau.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 06-01-13 11:35

Du skal lede efter en motorvarmer der skal sættes til strøm og varmer kølevandet op

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-13 11:50

Lidt om en motorvarmer

http://youtu.be/ZJ_A7NuPja0?t=46s

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-01-13 06:45

Tak for svaret transor.