/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hjemmeside - at vælge udbyder.
Fra : scarlets
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 05-01-13 19:05

www.123hjemmeside.dk var min foretrukne et par år, men jeg synes, den er dyr og valgte derfor at gå over til
www.one.com
Det går rigtigt skidt.
Først skrev de, de ville flytte mit domænenavn over ogt intet skete.
Derpå skrev de, at Hostmaster, skulle gøre det.
Derpå at 123 skulle.
Derpå, at jeg selv skulle kontakte Hostmaster, som var rappe og flyttede mit navn indenfor en time.
Det skulle jeg aldrig have gjort, for nu har jeg fået en hjemmeside, som er utroligt langsom at arbejde med og tilmed mere end besværlig.
Jeg har gigt, ikke mindst ifingrene og det vil ikke være muligt for mig, at oprette en hjemmeside på disse betingelser.
Jeg har bedt, om at få mine penge retur, som de - adspurgt - har mailet mig, man kan.
Hvis det lykkes, hvilken udbyder kan i så anbefale ? Det skal være nemt og hurtigt at arbejde med. Mange tak !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-13 19:09

Web10 bruger jeg....................men der er mange andre.

Når din hjemmeside og domæne flyttes kan der gå lidt tid inden den nye adgangsvej er tilkørt.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 05-01-13 19:21

Tak Eyvind. Adgangsvej ?? Tilsyneladende er jeg fint på, men det går bare helt utroligt langsomt, man skal holde på siden med en laaaaaaaaaaaaaang træt finger for at hive op og ned osv. og når jeg vil slette eller ændre, sker der intet.
Checker lige web10.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-13 23:46
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-01-13 00:22

Nogen ting taler for det er på din maskine det er galt OneCom virker aldeles hurtigt og godt...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-01-13 00:34

Det er ikke hastigheden af one.com hun kritiserer. Det er værktøjet som one.com tilbyder at redigere/opbygge sin hjemmeside i.
Det er for langsomt / ineffektivt og bøvlet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-13 09:45

Jeg må nok lige indskyde at jeg bruger et hjemmesideprogram "Dreamweaver" til at styre/lave hjemmesiden, og det gøres direkte, så jeg hele tiden kan se resultatet. Min hjemmeside er dog ikke noget særligt og bliver næsten ikke brugt.
Så jeg ved ikke hvor god web10 er når deres hjemmesideprogram benyttes.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-01-13 10:01

lad os lige skille det ad. Vi taler om en hjemmeside, der opbygger din hjemmeside for dig.
Altså hvis serveren har meget at lave, altså mange bruger hjemmesiden til at lave deres hjemmesider, tager det tid.
Men hvis du bruger et værktøj der laver din hjemmeside, hjemme på din egen maskine. Herefter flytter du den på plads til den udbyder du har købt din plads hos. Så har du et system hvor kun din egen maskine bestemmer tiden.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-01-13 11:26

one com er tilnærmelses svindel. De kræver op i lange baner. Er umulige at komme i kontakt med, og meget svære at sige op.
Der er mange billigere og bedre muligheder.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-01-13 12:23

Citat
one com er tilnærmelses svindel. De kræver op i lange baner. Er umulige at komme i kontakt med, og meget svære at sige op.
Der er mange billigere og bedre muligheder.

Det er åbenbart ikke det samme firma vi taler om, jeg har aldrig haft problemer...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-13 20:06

Har også et par sider på ONE, og ingen problemer med kontakt eller anden hjælp
(hvor kan man får det billigere + samt opsigelse godkender de øjeblikkeligt, ved ikke om der skal skriftlig opsigelse til nu omdage, men jeg opsagde et abbonemt for knap et år siden uden problemer)
dog kan deres egen gør det selv program være total umuligt at arbejde med,
dette tror jeg er/ har - været min egen pc der ikke er med på ´den´ og ikke deres skyld
men langsomt gik det altså, flere minutter bare for at lave et par enkelte rettelser, måske du skulle prøve at opdatere din pc?

Ellers bruger jeg WebSite X5 Evolution til mine sider, kan det hele, samt smukt layout den uploader også til one.com hvis man øsnker det

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 06-01-13 20:42

Mange tak for en massse fine svar og for linket til en stilsvarende sprøger herinde.
Jeg kan ikke ændre noget ved den pc, og det system, jeg benytter, da dt er bibiliotekets og deres it ansvarlige ikke er helt frmme i skoene. Det er, som det er.
Lige nu forsøger jeg mig så med weebly og det går nogenlunde. Jeg har fået flyttet mit domænenavn over fra 123 og håber nu, jeg kan få det tilbage fra one, men jeg forstår ikek, hvordan jegkan tilkoble det weebly. Jeg har forsøgt flere gange uden succes.
Hold da kæft, hvor er jeg bare ikke for snu til dette !

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-01-13 15:17

Ja men det er også et stort emne at forstå hvordan det hele hænger sammen.
lidt hjælp:
En hvilken internet forbindelse kan have en PC der kan levere hjemmesider, til den der spørger.
Bare man kender den ip udbyderen her tildelt maskinen.
Et sted står en maskine der indeholder navne og omsætter navnene til denne IP addresse.
kaldes en DNS server, bruger selv gratis DNS, google det og læs lidt der.
her sker så omsætningen til IP addressen. 123 eller one har altså ikke noget med dette at gøre.
Navnet mit stoneplace.dk har jeg så købt ved DKhostmaster, alle der sælger dig navne, skal registrere dem ved DKhostmaster. Så man kan teste om et navn er optaget.
Var det for meget eller??
hilsen Steen

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 07-01-13 18:02

Kære Steen
Mange tak
Det øverste forstår jeg - muligvis
Mit domænenavn, www.scarlets.dk har jeg for længst købt via 123hjemmeside.dk, men jeg véd godt, det er hostmaster, som ejer det / aministerer ??
Nu har jeg bedt om at få mit domænenavn tilbage til hostmaster, da det lige nu er ude hos one.com
Derfra har jeg bedt om at få det videre til øh weebly.com hvor jeg fedter med en side.
Hold da op, hvor jeg kæmper

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-01-13 09:29

Du kan ikke få det tilbage til dk hostmaster, for de leverer ikke den service.
DK Hostmaster har intet med salg eller registrering af domænenavne at gøre. De administrerer udelukkende de data, der er tilknyttet et .dk-domænenavn.

one.com og 123hjemmeside.dk tilbyder en samlet pakke. De har både en webserver og dns server.

weebly.com tilbyder kun webserver, så du skal have en dnsserver som peger på webserveren.

Du har 2 muligheder.

1. Bliv hos one.com. Du kan konfigurere deres dns server til at pege på weebly. Du vil stadig skulle betale dem for deres (webserver+dns). Selvom du ikke bruger deres webserver del.
Du kan selv gøre dette eller bede one.com om at gøre dette.
Skriv det direkte som det er. Du vil have dit domæne til at pege på weebly. Og henvis til instruktionen fra weebly.
I created a website with Weebly and need to point my domain to their servers. Can you set this up for me or walk me through the process of making these changes? I need to create A-Records for "www" and for my root domain. That's one record for "www" pointing to 199.34.228.100. And one record for the root domain pointing to 199.34.228.100.
If you need more info on these changes, please see:
http://kb.weebly.com/domain-registrar.html

Note that I want to keep using you as my domain registrar. I am not requesting a transfer and do not have new name servers to provide you.

Thanks!

2. Gå over til gratisdns. De tilbyder udelukkende dns server. Og den tilbyder de gratis.
Her vil du også skulle opsætte dns selv og få dit domæne til at pege på weebly. gratisdns har ikke mulighed for at give meget support. Så her er du helt mere alene, de vil ikke hjælpe dig med opsætning da det er en gratis løsning, og til folk som ved hvad de gør.
Denne løsning bør du på sigt gå efter. Fordi så har du intet behov for at skulle betale til one.com, når du reelt ikke bruger deres produkt længere.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-01-13 13:02

Hej scarlets
jeg prøvede lige dit domain navn, her er ikke nogen side. katekismus siger en del mere. jeg har aldrig selv brugt nogle af disse udbydere. jeg bruger hans løsning 2. og for tiden har jeg en gammel baerbar stående nede i kælderen. Den giver hjemmesiderne. gratis dns peger så bare mit navn hjem på min egen IP. Den som trefor har givet min Router.
jeg bruger ikke nogen af disse pakker til at lave siderne startede med en alm editor, nu er jeg gået over til en lidt mere avanceret editor. Det giver en dejlig fortrolighed med hvordan tingene hænger sammen. Jeg hedder http://stoneplace.dk
hilsen Steen

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 08-01-13 18:46

Varm tak !

Gid jeg forstod alt det, i skrev.

Hvad er dns ?

Det går ikke for godt med at sætte min hjemmeside op.

Er jeg virkelig nødt til at vende tilbage til 123 og betale en formue for den ?

Åh, jeg tænker, i virkelig har bøjet det hele i neon for at hjælpe mig og der er bare mørkt mellem mine ører.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 08-01-13 18:52

Kan ikke få tilladesle til at downloade gratis sider hér på bib

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 08-01-13 19:44

Oiiiiiiiiiii ! Nu kører det med at lægge fotos og tekst ind på weebly.

Der er håb for den gamle dame, som har luret på din spændende side Steen.

Hvordan er det så, jeg kommer videre, så andre kan se det ?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-01-13 21:47

gå til gratisdns's hjemmeside og læs lidt der, lav en profil som peger på 199.34.228.100. Som skrevet oven for. DNs er et sted som oversætter navn.dk til en ipaddresse. hvor serveren står.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-13 22:09

Stone - gratisdns .....jeg tror forklaringen skal ud i pap, for ellers bliver det for svært.
Step by step

Ps. det er længe siden jeg var inde og rette - så jeg kan ikke forklare det godt nok.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-01-13 09:28

ja men det er jo lidt svært, at lave en spiseseddel til dette. sender hende et par link.
http://www.cloud.dk/da/support/teknisk/127/opsaetning-af-dns-gennem-gratisdns-dk
https://web.gratisdns.dk/

En sides med indhold er jo næsten det mindste af det. men at få teknikken kørt i stilling er det vigtigste. jeg er altid glad når jeg får en server til at svare "it works". Når en apache web server er rigtig installeret og man har hul til den er der en default "side" index.html, hvor der bare står it works.

Vi ved jo ikke hvorfor vores veninde sidder på biblioteket og laver dette, måske har hun ingen internet forbindelse, en PC må hun da have. Så kunne hun jo lave siden hjemme og så flytte den på en stik , og gå hen og oploade det.

ja mange tanker, men det er nok teknikken der skal på plads først.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 09-01-13 21:24

Øh ?? Tak, altså, drenge.
Sidder på bib, fordi jeg bor så langt ude, at jeg har opgivet at få opkobling.
Det er ok.
Har lavet mig en fin hjemmeside på weebly.com, men nu ska lden jo kobles på noget, så nogen ser den.
Kan i give mig udgaven for totalt dummies ?
Varm hilsen
Scarlet, som kan så meget andet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-01-13 15:08

Har du taget stilling til de 2 forslag jeg opridser?
Jeg er i tvivl om hvilken løsning du forsøger at gå videre med?

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 11-01-13 15:19

Den med gratis er jeg vild med katekismus.
Jeg har lavet noget, som jeg ikke aner, hvordan ejg flytter og jeg har et domæne osv.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 11-01-13 15:21

Øh, det ser ikke gratis ud ???

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 11-01-13 16:04

Nu har jeg fået hjælp af en super fin fyr på bib, så venter jeg spændt på min side kommer op.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-01-13 17:03

Ja men det gør vi så også. Det er ikke nemt at forklare i korte træk.
Kunne foreslå du fik et netværk hjemme med en USB mobiltelefondims. Det kan vist gøres for en 50er stadigvæk. jeg har et par stykker her omkring mig der bruger dette som en billig løsning.
Selvfølgelig er der jo nogen til at hjælpe på Bib, og snakke med.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 11-01-13 18:17

Har forsøgt 4 forskellige udbydere med usb dimser - uden held. En dag vil jeg nærme mig civilisationen med bævende hjerte.
Varm tak til jer alle !

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 18-01-13 13:28

Det går slet ikekfor den gamle dame, mit domæne kommer aldrig til weebly.com, så jeg må nok forsøge mig med en anden udbyder.