/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyundai Accent 2003, bagklap-fjedere
Fra : Jørgen48
Vist : 254 gange
50 point
Dato : 05-01-13 11:43

Min bagklap smækker i, hvis den ikke er åbnet max. op. Det er vel et spørgsmål om justering af de to fjedre på hver sin side af klappen? Jeg går ud fra fjedrene skal løsnes og spørgsmålet er, hvordan forholder jeg mig?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-01-13 16:52

Jeg er sikker på at det er støddæmpere du omtaler, og hvis ikke du vil købe nye originale, så kan du sikkert finde dem ved THansen.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-01-13 18:22

Det er givetvis en gasdæmper i hver side, og de kan ikke justeres. Nogle sidder med en låseclips over en kugleformet befæstning, andre er boltet på. Du skal sørge for, at understøtte bagklappen i fuldt åben tilstand, da du ellers vil erfare hvor tung den egentlig er.
Som STILKENE så rigtigt skriver, kan du sagtens købe uoriginale og montere. Vær omhyggelig med monteringen af clipsene ( hvis der er på din model ) da dæmperne ellers kan hoppe af.