/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skype.
Fra : Mosebaek
Vist : 1030 gange
200 point
Dato : 04-01-13 23:26

Hvordan fjerner man Skype fra proceslinjen,uden at fjerne programmet.

Det irriterer mig i den grad,at den ligger der,når genvejen også ligger på skrivebordet.

Jeg har prøvet,men det ser ud som jeg nedlægger hele Skype.

Win7 Skype 6.0.0.126

M.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-01-13 23:30

Højreklikke på det, så kommer der en menu.....frgør fra proceslinien, så er den væk derfra.

synes nok den er lettere dernede end genvejen på skrivebordet, men nok en smags sag

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-13 23:36

Nå,nu sidder konen lige ved Skype-puteren. Jeg prøver i morgen.

Men sidst jeg prøvede ad denne vej,blev jeg spurgt om noget i retning af,om jeg ville slette Skype.

Men som sagt,vender jeg tilbage i morgen.

M.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-01-13 09:40

Gå ind i start - skriv maconfig - vælg msconfig i rubrikken, hvor navnet kommer frem - vælg stert fanen - find skype og fjern fluebenet. Vælg OK og evt. genstart. Nu starter skype ikke op, når du starter PC, og dermed er den hekller ikke i proceslinien. Ska du bruge skype, så skal du nu selv starte den op.

Du kan også gå ind i skype og logge af.

Hvis du vil være på skup hele tiden, kan du ikke slippe af med den i proceslinien!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-01-13 09:40

Skrev forkert oven for. IKKE: maconfig - MEN msconfig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-13 13:14

Man kan altså godt have fastgjort Skype til proceslinjen og fjerne den igen ved at højre klikke som allerede svaret i det første indlæg, det er helt unødvendig at gå til msconfig, sandsynligvis er Skype ikke sat til at starte sammen med computeren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-13 12:12

Nu fik jeg fjernet Skype fra Proceslinjen.Endda så effektiv,at mit brugernavn og password også forsvandt.
Det har jeg så prøvet at få fornyet.Der kommer en alenlang kode,som jeg skal taste.Det virker bare heller ikke.
Jeg har så slettet hele prg.,og ville starte helt forfra.Det kan jeg heller ikke.Står der stadigvæk,noget af min konto,selvom jeg har slettet det hele??
Et yderligere problem er,at det var min søn der oprettede Skype,og jeg ikke fik skrevet kodeordet ned.
(Kender ikke mit eget kodeord).

Så nu sender jeg bud efter en ekspert af kød og blod.For det her er lidt en "galop på stedet".

Kommer tilbage senere.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-13 01:20

Citat
så effektiv,at mit brugernavn og password også forsvandt
dem har du da på et stykke papir et eller andet sted eller?
Citat
Står der stadigvæk,noget af min konto,selvom jeg har slettet det hele??
JA det er på computeren at du måske har slettet for meget, din konto med eller uden indhold ligger på en server et eller andet sted i det store udland

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-13 21:41

Nå,så havde vi besøg af "eksperten". Han fik også Skype på højkant,ved at lave en ny konto.

Men Hotmail??? (Er det det samme som Windows live mail??) virkede til han var ude af døren.Så skulle vi IGEN i gang med brugernavn og adgangskode.....som selvfølgeligt IKKE virkede.

Det kan da vel ikke passe,at man skal logge ind,hvergang man åbner et mail prg.
Det er da ikke nødvendig i Outlook Express.

Nu spørger jeg så,om der er en lille simpel e-mail program,som en idiot som mig,kan administrere.
For nu må jeg vist til at træde i karakter. Vi har nu haft Notebooken,over et år.....uden brugbar mail.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-13 13:25

Thunderbird kan fint afløse Outlook Express:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Windows Live mail programmet kan også fint bruges, når du installerer programmet spørger den selv om din hotmail som så bliver den første mail konto:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=29224
så vidt jeg husker så henter du hele moletjavsen og vælger hvilke programmer du vil installere efter hentning.
Du skal bruge mail adresse og kodeord når du sætter kontoen op uanset hvilken proogram du vælger, det er kun en gang så logger programmet selv på.
Spørg nærmere hvis noget skal uddybes, jeg tager på arbejde om lidt og svarer ikke før over midnat, skriv eventuel et privat indlæg så jeg ved du vil vide mere, jeg får nemlig ikke mail når der kommer nye indlæg, det er frivillig fravalgt så postboksen ikke flyder over

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-13 17:12

Hej o.v.n.!

Tak for svar.Jeg vil prøve at installere Thunderbird.Jeg lader Windows Live Mail,blive liggende i ro.(Defekt).......kun fordi en mail adr.fra denne ligger i Skype.Og konen bliver tosset,hvis der sker noget med Skype...igen.

Det er jo en kompliceret situation:Når jeg er klar til at arbejde med den bærbare (Skype),sidder madammen ved den.Når hun ikke er der,er jeg selv optaget af tv,kartoffelskrældning m.m.

Nej,det er ikke nemt,at få det hele afstemt. Selv sidder jeg nu ved min go`e gamle stationære.
Det ved man hvad er. Jeg vender tilbage.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-13 01:22

Min foretrukne e-mail program er Thunderbird, her kan du se hvordan kontoen sættes op, cirka halvt nede på siden er indstillinger for hotmail:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-01-13 10:39

Super link,du har sendt o.v.n..Mange tak for det.

Jeg er også ved at være varm på Thunderbird.Har kigget på den.Men jeg skal lige have lejlighed til at koncentrere mig om det.Jeg vil ikke lave noget "halvgjort",som ham "eksperten".

Jeg er jo heldigvis ikke under tidspres,da min go`e gamle hp pc,med Outlook Express funker udmærket.

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-13 13:15

Du har hotmail og har altså en Windows Live id
Ved du godt at du kan logge ind på Skype med din Windows Live id?
Så er alle dine kontakter fra hotmail allerede vist i Skype
Jeg bruger Skype til chat i stedet Windows Live messenger som bliver udfaset, Skype er på både Windows og Linux computerne, først kunne jeg ikke logge ind med min Windows Live id på Linux computeren, det virkede kun på Windows computeren, så kom der en opdatering og nu har Linux versionen flere indstillinger end den til Windows
Jeg har ikke forsøgt at bruge Skype som telefon, kun til chat

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-02-13 17:28

Tak for svaret o.v.n..

Vh. M.