/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Romantisk (storby)ferie i Europa
Fra : Nik_
Vist : 657 gange
110 point
Dato : 04-01-13 19:06

Nogen der har erfaringer med og kan anbefale et super hyggeligt/romantisk/spændende sted at holde en uges ferie i foråret? :)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-13 19:13

Helt afgjort Prag, Østeuropas Paris til halv pris...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-13 19:23

Paris - og så op i tårnet hvis du skal fri.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-13 19:26

Venedig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-13 19:30

Men lad endelig gondolieren, synge serenaderne selv.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-01-13 20:06

Jeg ville vælge Rom. Der er god chance for sol i forårsmånederne.
F.eks.

http://www.tripadvisor.dk/ShowUserReviews-g187791-d386909-r118599763-Lilium_Hotel-Rome_Lazio.html#mtreview_118083966

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-13 21:37

Nu kunne jeg godt komme med en pris sammenligning,

min dyreste drink købte jeg på Marcuspladsen,
jeg fik stjålet alle mine penge ved Vatikanet,
og jeg sled mine sko op mellem Triumfbuen og Eifeltårnet.

Tag hende hellere med på Karlsbroen,
og tag en sejltur på floden nedenfor, det lønner sig...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-13 21:41

Svendgiversen, er du sikker på du er ægte jyde man køber IKKE drinks på Marcuspladsen, det ved da en hver

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 05-01-13 21:00

Tusind tak for alle forslagene Kom endelig med flere og gerne med begrundelser. Tager også meget gerne imod forslag til romantiske hoteller som ligger centralt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-13 19:50

Nu strammer du den...

Alle gode hoteller i centrum af storbyer i Europa koster end formue, med enkelte undtagelser:

http://www.prague.fm/da/

Sidst boede vi på hotel lige nord for floden ved den sidste u bahn station før hovedbanegården.
Det kan jeg anbefale, frem for en overpris i centrum.

Tag så et fler dages kort til metroen og I ser hele Prag næsten gratis...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-13 21:03

Svendgiversen

Nik skriver ikke noget sted at det skal være billigt, den eneste her der fokuserer på pris er faktisk dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-13 00:01

Der er jo ikke så megen romantik ved storbyer .

Paris elle skt. Petersborg er mit bedste bud.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 08-01-13 14:22

Behøver ikke nødvendigvis være storbyer

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-01-13 15:18

Citat
Der er jo ikke så megen romantik ved storbyer

Det er der nok mange, der ikke vil være helt enige med dig i

Jeg synes Rom er vældig romatisk, caféer og musikanterne samtidig med den første solskin - det er altså ikke så ringe endda. That's amore...

Og med et fint citat fra Spies Rejsebureau:

Citat
Lad jer forføre af fantastiske og romantiske Rom. Når i rejser til Rom vil i opleve Den Evige Stad, som en af verdens mest romantiske og charmerende storbyer, og her kan I nyde hinanden i enestående historiske omgivelser

Når det så er sagt, så er det vel, hvad man gør det til. Rammerne er jo ikke alt. Det handler ligeså meget om selskabet, man er i, ikke sandt?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-01-13 15:30

en anden mulighed er jo at tage til Holland og se på tulipaner?

http://www.holland.com/dk/Tourist/Aktiviteter/Traditioner/Tulipaner/Holland-Flowers-Festival-14.htm

afhænger måske lidt af, hvor længe I skal være af sted, for man kan nok ikke bruge en hel uge på blomster

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-13 16:05

Er vi kommet til citater? Ingen kan slå denne:
"
Elskovens by

En spadseretur gennem snævre gader i gaslampernes dæmpede skær, et kys under et blomstrende træ i en barokhave, en sejltur med et historisk dampskib, en nat på borgen eller slottet, en tur med et damptog, vielse på et slot – alt det er ingredienserne i Prags romantiske cocktail. Enhver kan blande efter egen smag!
"

>Romantisk (storby)ferie i Europa

Det er så stadig en storby, hvor jeg selv har oplevet romantikken hele to gange...

Det er der næppe nogen der kan slå,
men hvis det ikke behøver at være en storby har jeg mange alternativer...

Skal vu udelade parantesen??

Kommentar
Fra : anxox

Dato : 13-02-13 12:39

københavn!

Dejligt sted.. ! Meget nemt at snakke med beboerne !

Kendte butikker, gode restauranter og meget.. meget mere..

Kommentar
Fra : anxox

Dato : 13-02-13 12:40

men ellers gardasøen - italien.