/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny pC-- men !!!
Fra : kammanoerup
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 04-01-13 11:52

Fik en ny PC, det skulle være lykken!
Har tidl brugt Open Office- prøvede at installere det, men det ville ta' mere end 2 timer! Jeg opgav!

Tidlige har jeg brugt Defraggler til at rydde op! Det ville så tage (prøvede flere gange) 22-24 timer!

Min internet forbindelse er godt nok langsom (bor uden for land lov og ret) men dette???

Der er en Kap. på 222.0 GB
Ledig 188,3 GB
Jeg har brugt 33,7 GB
Windows 7

PC Acer

NEJ! Jeg er ikke glad

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 04-01-13 12:02

Nogle gange er en ting hvad den siger ting vil tage, en anden hvad det rent faktisk tager

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 12:09

Var systemet installeret da du fik den, for der er da noget der er helt galt
Ligger dit styresystem på drev C:/ er systemet i FAT eller NFTS, er det en SSD disk eller mekanisk
Er det en SSD disk, skal du ikke bruge defrag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 12:13

Prøv at højreklik på dit drev i START - denne pc - under egenskaber - undersøg nu

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-01-13 12:40

Har du undersøgt om de versioner du har fra tidligere kan anvendes på di nye styresystem?
Det er ikke alt man har brugt på sin XP som kan køre på win 7 eller 8.
Ammitz

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-01-13 12:40

1. Lyder mystisk at openoffice skulle tage så lang tid. Hvor installeres det fra ? Er det en cd/dvd du har? Hvis den er ridset / beskidt kan det muligvis forklare dette.
2. Defragmentering af en stor harddisk tager lang tid. Det ser jeg ikke noget unormalt ved.
3. Så nævner du din internet forbindelse? Hvorfor det? De to problemer ser jeg ikke relateret til dit internet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-01-13 13:37

ring til forhandleren og sig hvad problemmet er ,måske er det en hardwarefejl.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 04-01-13 14:10

Kan nogen foreslå et andet defragtmenterings program end Defraggler

Helst et der kan downloades free!

Har ringet til Acer Support-- aldrig har jeg fået så beskidt en behandlig, efter at ha' opgivet serienr. havde han desværre ikke tid til mig mere! De problemer der var havde han slet ikke forstand på!!

Meget mærkeligt at ha en supporter der intet ved

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 14:16

Er det en SSD disk, skal du ikke bruge defrag.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 04-01-13 14:17

hvad er SSD disk??

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 04-01-13 14:25

Citat
Kan nogen foreslå et andet defragtmenterings program end Defraggler

Jeg bruger dette, det kører ok, syn's jeg.

Auslogics Disk Defrag Free
http://www.auslogics.com/en/downloads/disk-defrag/disk-defrag-setup.exe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-13 14:28

Lidt om SSD

Q&A: Det bør du vide om Solid State-drev
http://www.pcworld.dk/art/11241/q-a-det-boer-du-vide-om-solid-state-drev

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-13 14:29

Hvad er der i vejen med det defragmenterings program, der kommer med Windows?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 14:35

Citat
Hvad er der i vejen med det defragmenterings program, der kommer med Windows?

Ikke en disse

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 04-01-13 21:49

Tak for svaret Klaudi.

Slettede Defraggler og downloadede det program du foreslog, så tog det lige godt 4 min at defragmentere!

Så får jeg se om jeg også kan få hold på resten!!
Det skal vare meget længe inden jeg igen skal ha' ny PC (har en ny bærbar, der kører Vista- så der er nok at holde styr på)

Til alle -Tak for hjælpen Nu er jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-13 22:23

velbekomme