/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvordan laves en foto collage?
Fra : HORSES
Vist : 707 gange
40 point
Dato : 05-06-03 14:39

Ja, som overskriften siger søger jeg hjælp til at lave en foto collage, eller hvad det nu kaldes... Den skal kunne laves med ca. 5-8 billeder, og det skal ligne at de sådan flyder ud i hianden, eller at det er visket med et viskelæder rundt om dem... Jeg har selv 2 fotoprogrammer PhotoRecord og Camedia Master, kan det laves i et af dem? Ellers håber jeg der er nogen som kender et gratis program hvori det kan laves.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-06-03 15:31

Du kan bruge smudge knappen til at få farverne til at flyde ud.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : HORSES

Dato : 05-06-03 16:15

Ok - tak for svaret, men jeg er ikke så god til computer... Så du er nød til at forklare mig hvor jeg finder sådan en knap/hvordan den ser ud!

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-06-03 16:24

Ok - I mit program som eks. kan være iPhoto plus4 går jeg i Enhance og derefter i Paint, der kan jeg vælge flere værktøjer. Bla.a. clone, lighten, darken, smudge m.m.
Om de lige ligger samme sted i dit program kan jeg ikke sige med sikkerhed. Men prøv at klikke i værktøjslinien hvis du ikke har en Enhange eller paint. Men husk at gemme billedet inden du går i gang så du ikke mister noget.

Jeg kender ikke lige de programmer du omtaler, men kan forestille mig at alle fotoprogrammer har en mulighed for smudge. Jeg håber det hjalp dig.

Venligst Stormfeldt