/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
rokering
Fra : kivi
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 03-01-13 17:27

jeg har forgæves forsøgt at flytte et billed så det skal være først i dias show men forgæves så er der en som har et godt råd er det velkommen ,det er i microsoft photogallery

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-13 20:04

Jeg laver rækkefølge med mine billeder i en mappe på denne måde.
Marker øverste billede
Ctrl+a = markering af alle billeder
Højreklik og vælg omdøb
så skriver jeg ferie 2009
enter
Så står de nummererede med samme fortekst
Nu kan det være at microsoft photogallery kan vise i rækkefølge.

Lav lige en kopi af den mappe med billederne inden du omdøber.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-01-13 00:33

Eyvind har ret det er en god måde at gøre det på, sådan gør jeg også.
Hvis f.eks jeg har en stribe billeder fra mosters fødselsdag markerer jeg alle billeder og omdøber dem til at hedde mosters fødselsdag, så laver systemet selv en nummer i parantes, disse numre kan man også ændre skal man have et ekstra billede puttet ind i rækkefølgen, kan man f.eks kalde den for 2,5 så kommer den til at ligge mellem nummer 2 og 3.
Bare lige lidt ekstra oplysning for eyvinds svar er altid gode.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-01-13 09:14

ja det lyder meget godt men når jeg vil flytte et billed eller indsætte nye kan det tilsyneladende ikke lade sig gøre ,jeg har billeder fra to camera som skal flettes sammen med musik under,jeg har ellers brugt dvd photo slideshow men det er begyndt at strejke så det kan jeg ikke bruge mere desværre

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-13 10:04

Billederne skal jo ligge "løst" i en mappe, for at du kan flytte rundt med dem.
Har du først lavet det til et slideshow, er det kun slide programmet som kan flytte rundt.

Når du henter billeder ind fra kamera, kan det være en fordel at gøre det gennem en kortlæser i stedet for at bruge fotoprogrammet som følger med kameraet.

Hvis du har nulstillet billede tælleren, og derfor har en stribe billeder med samme nummer kan du som regel flytte/kopiere dem til samme mappe ved at acceptere "behold kopier" eller først omdøbe billerne i den ene mappe så de har hver sit lille fornavn.
Har du dem så stående i den rigtige rækkefølge, kan du igen omdøbe til en samlet rækkefølge.
Hvis din "omdøbning" ikke accepterer 2,5 - kan du bare kalde dine flytte billeder for 2a og 2b og 2c når de skal skydes ind mellem 2 og 3.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 05-01-13 08:15

tror at jeg har fundet problemet med dvd photo slideshow , som er et par år gammel , når jeg prøver at trække et billed ned hvor jeg vil lave slideshowet kommer der et skilt som siger at windows har fundet en fejl og lukker , jeg har afinstalleret og installeret flere gange men samme resultat , men programmet virker på min bærbare , så gode råd modtages gerne

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 05-01-13 10:12

Tak for svaret Eyvind.