/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
små sider
Fra : js2706
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 02-01-13 23:39

Der er sket et eller andet uforklarligt. Når jeg klikker ind på forskellige sider (b.a. Kandu), starter jeg med at få siden i et lille format og med meget lille skrift. Jeg kan så - efter et råd herfra - trykke ctrl + 0, og så kommer siden som regel i normalt format. Dog somme tider først efter at jeg har trykket et par andre steder først. Det kan da ikke være rigtigt, at man skal køre denne omvej - jeg har aldrig været ude for det før. Kan nogen her forklare mig årsagen - og hvordan jeg kan komme tilbage til "normal tilstand". Denne situation er helt ny for mig - og ret besværlig!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-13 00:20

Jeg mener den husker det automatisk. Lidt underligt.
Prøv at åbne din browser, lad den åbne en side. Nulstil indstillingen og luk browser.
Prøv at åbne siden igen og se om det hjalp.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 03-01-13 00:54

Nå, men hvordan åbner man en browser?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-13 01:22

Det er det program du går på internettet med. Nogle mennesker kalder det internettet...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-13 02:40

Jeg mener bare, at du skal prøve at have en side åben, og så lukke den, den plejer at huske på luk

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-01-13 09:04

Du kan prøve at holde kurseren hen til kanten, indtil der optræder en dobbeltpil, og så trykke på venstre musetast, -så kan du trække den ud hvor du ønsker at have den. Gør det ved top og bund, -så tror jeg den er som du ønsker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 10:04

Sider huskes i det format de LUKKES i, i browseren. Dvs. at får du f.eks. en pop-under side i mindre format end dit aktuelle browservindue, så vil siden næste gang åbnes i samme format som pop-under'en.

Dette er der ikke så meget at gøre ved. ..andet end, at du kan blokere pop-up's og pop-under's.

Skriftstørrelsen kan du i IE sætte i nederste højre hjørne: Skift zoomstørrelse. Sæt den til 100%.

Der findes et program som sørger for at alle sider åbnes maksimeret ...altså fylder hele skærmen. Det fungerer udmærkert og findes hér:

http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 03-01-13 10:10

Yes - jeg kan godt få siden op i normal størrelse - men hvorfor disse "hundekunster". Hvorfor er siden ikke normal med det samme, som den altid var det før. Et eller andet er sket et eller andet sted, og det må da kunne rettes en gang for alle. Det er den løsning, jeg søger!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 10:46

Nej du kan ikke !!! Ikke uden ovenstående program. Dét du evt. kan prøve er:

Højreklik på IE ikonen. Vælg fra menuen; Egenskaber. I rubrikken Kør: vælger du Maximeret. Tryk knappen [Ok]

Nu åbnes IE altid i 'stort' vindue

...men ikke være sikker derpå ved videre navigering til andre sider gennem link på åbningssiden, da der kan gå udu i browserhistorikke pga. omtalte pop-up' og pop-under's.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 10:53

Ps. Jeg taler XP og IE9

I Vista, Win7 og Win8 med en nyere browser (IE9/10) er der vist en del 'system-/sikkerhedgodkendelser' som administrator du skal igennem undervejs, men jeg har selv kun XP og IE8.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 10:55

UPS... der skal selvfølgelig ovenfor stå:
Citat
Ps. Jeg taler XP og IE8 !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-13 11:17

Luk først alle dine åbne internet sider.
start det blå e (internet Explorer)
Klik på maximer ( firkant mellem streg og kryds oppe til højre)
Nu er browservinduet stort
Luk browseren igen med krydset oppe til højre

Start din browser som nu åbner i fuld størrelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 11:44

Eyvind -> Det tror jeg at js2706 har prøvet:
Citat
- jeg kan godt få siden op i normal størrelse -

Det er bare ikke nogen der 'holder' fra browser session til browser session (genstart af browser), hvis andre browservinduer under navigering i mellemtiden har ændret vinduets størrelse.

Derfor kan man med fordel ændre egenskaberne for ikon-genvejen som jeg beskrev. Altså bede IE om altid at åbne maximeret, når IE startes op igen efter at have været lukket.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 03-01-13 22:50

Ja, jeg jeg kan selvfølgelig klikke på det blå e, men menuen med egenskaber - hvor er den??

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-01-13 22:58

Hvis man nu tager og lukker vindet, eller flere vinduer i træk op efter hinanden, og hver gang man har et stort nyt vindue, måske 5 i træk, og hver gang man så trykker på opdater, som ligger under VIS , eller F5 så holder den sig stor

det er det opder er lavet til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 23:14

js2706-> Læs indenad:
Citat
->>> Højreklik <<<- ...på IE ikonen (det som du og Eyvind kalder; "det blå e")

Vælg fra menuen; Egenskaber. (Dette menupunkt finder du nederst i 'højrekliks-menuen')
I rubrikken Kør: vælger du Maximeret.
Tryk knappen [Ok]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 23:17

Ps. "Højreklik" betyder: Tryk på den højre mus-tast, når markøren står over 'det blå e'

Nu skulle du meget gerne kunne finde 'menuen'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 10:53

IE8: sørg for at du kan har denne ´knap´ ikke den dobbelte
http://www.gratisimage.dk/image-EE24_50E6A523.jpg
træk musemarkøen op i hjørnet og træk vinduet på plads
luk browser og åben igen
http://www.gratisimage.dk/image-0731_50E6A523.jpg
nu skulle vinduet gerne starte maximeret hvergang
det gælder også andre programmer, der starter småt

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 05-01-13 08:28

Jeg har Win7. Nu har jeg forsøgt med alle de gode råd. Men intet af det hjælper. Eneste brugbare metode indtil nu er at klikke 2 gange på den lille firkant foroven til højre og derefter ctrl + 0. Så kommer det store billede - men det skal jeg så gøre, hver gang jeg starter.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-01-13 09:33

Så må du lave en systemgendannelse, til en tid hvor systemet virkede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-13 10:50

Måske du skulle geninstallere IE, hvis stilkene's råd heller ikke virker?
Har du så stadig problemet? Så er der noget helt andet galt:

1.) Fejl i registreringsdatabasen. Disse kan du rette automatisk med f.eks. Ccleaner som du henter her:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

2.) ..eller et 'corruptet' operativsystem. Som du må reparere med installationsdisken.

3.) ...jeg gi'r fortabt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 05-01-13 13:19

Ja, mon ikke vi skal opgive, og så lever jeg med det. Systemgendannelse vil den ikke - den skriver , at et eller andet blokerer for det. Jeg prøvede så Cc Cleaner, men det gjorde ingen forskel. Og installlations-cd'en fulgte ikke med, da jeg købte computeren - hvilket vist er ret almindeligt. Men tak for de gode råd.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-01-13 17:04

Mit forslag med F 5 / opdatering har jeg brugt utallige gange..

det skal bare gøres rigtigt, og der er jo en grund til der er en funktion det hedder opdater.

luk et givent antal browservinduer op, lav det stort, og tryk opdater ved hver enkent og ved hver åbning.....lidt trivielt, men det antal du går det med i træk, vil fremover blive startet i stort format.

Alle mulige andre programmer laver skidt i det. Brug dog windows egne funktioner der er skabt til det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-13 10:12

Citat
Alle mulige andre programmer laver skidt i det.

Dette postulat kan jeg ikke tilslutte mig:

Nu har jeg altså selv benyttet "IE maximizer" fra jiisoft i årevis og det har aldrig givet anledning til problemer. Programmet startes automatisk ved opstart hvor det minimeres til 'hurtigstart' på proceslinjen således det altid kan aktiveres hvis man vil andre instillinger eller slå det fra, det bruger meget små resurcer og fungerer helt transparant. Det 'smarte' ved det udover at man er sikker på at IE åbnes maximeret, er at man manuelt til enhver tid kan gøre vinduer 'normale' og ændre deres størrelse under browser sessionen, ligesom det også altid maximerer de sider man åbner via link fra den aktive webside. Det er også muligt at vælge bestemte sider man IKKE vil have maximeret, så programmet husker disse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-01-13 08:59

Jeg læste et sted, at Real Player kunne give problemer i computeren, så den afinstallerede jeg. Og herefter er funktionerne helt normale, og jeg er sluppet af med "de små sider". Jeg forstår ikke sammenhængen - men det virker!