/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lys til bagagerum, med batterier
Fra : smuller54
Vist : 577 gange
300 point
Dato : 02-01-13 17:18

Hej kanduer

Min bil har ikke noget lys i bagagerummet. Det er lidt irriterende i denne mørke tid.

Jeg har set en LED lampe hos Phillips, som jeg måske kan bruge, men er der andre modeller ?

Jeg vil med det samme sige- jeg skal ikke til at installere en hel masse, men måske I har erfaringer med sådan en lille lampe, som kan tænde når jeg enten aktiverer den eller af sig selv når jeg åbner bagagerummet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-13 17:20
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-13 17:30

Citat
aktiverer den eller af sig selv når jeg åbner bagagerummet.
jo da men
Citat
jeg skal ikke til at installere en hel masse
trylle trylle, nej du skal ud at købe dørkontakt og bruge skruetrækker med mere til at forbinde din lygte til kontakten og så kunne du lige så godt vælge en lyskilde som får strøm fra bilens batteri, på med vanten det er ikke så slem at installere lys i bagage rummet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-13 17:41

@ o.v.n.

Og det kan jeg ikke gøre selv. Desværre, nu har jeg været vvs handy og gasfyr handy og kælder handy i den sidste tid- og er dog klar over hvor mine evner rækker. Og der skal ikke pilles ved min nye bil uden det er nogen som bare ka´det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-13 18:34

Citat
der skal ikke pilles ved min nye bil
Altså ikke tænde automatisk når klappen åbnes? Det ville ellers være en fin ide men du undgår ikke en dørkontakt og ledninger mellem kontakt og lampe.
Hvad med den Philips du har fundet? Kan den gøres fast i loftet af bagagerummet og stadig være til at skifte batterier på? Der går sikkert år mellem at batterierne skal skiftes, LED bruger meget lidt strøm og det er sikkert også kun i få minutter du tænder lyset (med manuelt at trykke på kontakten og sved på panden ) husk at slukke igen den går ikke ud når du lukker klappen
Godt nytår som biludstyrs montør

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 02-01-13 18:42

Phillips lampen er fin, bruger selv så'n en ved pc, når der skal en skive i cd skuffen, den tænder når man sætter hånden ind foran

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-13 18:43

Citat
og stadig være til at skifte batterier på?

Det tror jeg da, men hvis jeg vidste det var den bedste af slagsen, havde jeg jo ikke spurgt her.
Den skulle gå ud igen af sig selv og kun aktiveres i mørke.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-13 18:45

@Klaudi

Tak for tilbagemelding.

Hvis man sætter den fast er det så nemt at komme til at skifte batterier ? o.v.n. har jo en pointe der

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-13 18:49

Det er nemt nok, den sidder på en magnetplade, så er spørgsmålet jo om hvor vildt du kører,
for så kan den måske falde af

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-13 19:00

Tak for svaret Klaudi.

så satser jeg på den. Jeg kan jo lægge den i første omgang og se hvordan den virker inden jeg sætter den fast.

Også tak til o.v.n for ihærdig indsats- for at komme med den ellers bedste løsning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-13 19:17

velbekomme, jeg syn's den er smart og den holder rimeligt længe

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 02-01-13 19:37

En ny bil uden ly si bagagerummet, hvad er det for et meget skrabet bil?

vic200

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-13 20:12

Citat
En ny bil uden ly si bagagerummet, hvad er det for et meget skrabet bil?

Årets bil :)