/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunderacer og allergi
Fra : vombatsi
Vist : 1015 gange
100 point
Dato : 02-01-13 16:21

Hej
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger om hvilke (om nogen) hunderacer man godt kan bo sammen med selv om man er testet allergisk overfor hunde?
vh Vombatsi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 17:25

Hvis jeg var dig, ville jeg aldrig udfordre skæbnen ved at forsøge sig med en hund, når du først er testet positiv.

Bomuldshund og yorkshireterrier er nogle af de få hunderacer, der er mindst generende for en hundeallergiker, men hva så hvis du alligevel reagerer, så skal du skille dig af med den igen, til stor sorg for både dig og hunden

Håber du kan finde dig et andet kæledyr, hvor du ved du kan beholde den - altid - uden risiko for allergigener

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-01-13 18:01

hejsa.
her kan du læse/se hvilke racer der egner sig bedst.
http://www.gipote.dk/hunde-artikler/388-Allergivenlige-racer

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-01-13 18:09

Hårløse hunde er allergivenlige

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 02-01-13 19:02

Tak for svar. Det er ikke mig der så gerne vil have hund men et barn der bor her. Det er svært at sige nej, men jeg tror du har ret Nordsted1. Det er nok dumt at udfordre skæbnen.
Vil dog lige tjekke det link

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-13 20:36

Jeg mener at have læst flere steder, atingen hunde er forenelige med hunde-allergi. Desværre.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-13 20:38

Jeg prøvede at google "hund allergi race", bl.a. dette kom frem:
http://www.gipote.dk/hunde-artikler/388-Allergivenlige-racer

Hvis i vil forsøge, så prøv om i kan få lov at omgås nogen's hund af en specifik race, og se hvad der sker.
Evt. hvis nogen har brug for en hundesitter i sommerferien.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-13 20:41
Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-13 20:41
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 21:08

Man kan godt være udsat for at det kan lykkedes med allergifri periode på et par år, så den med lige at besøge en hund flere gange, den du'r altså ikke!!!

Når kroppen så måske får nok, så har i ikke kun et problem men to.... sygdom, som kan blive væsentligt forværret, og et barn OG hund som bliver kede af at skulle skilles ad.

Barnet må desværre lære, at man ikke kan få opfyldt alle sine drømme

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 02-01-13 21:32

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-13 21:44

Citat
Man kan godt være udsat for at det kan lykkedes med allergifri periode på et par år, så den med lige at besøge en hund flere gange, den du'r altså ikke!!!

Den tanke havde jeg faktisk.

Det er ikke altid nemt, at være forælder.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-01-13 21:55
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 21:57

Jeg synes man er en dybt uansvarlig forældre, hvis man køber en hund, for ikke at gøre barnet ked af det.

Mon ikke barnet bliver ked af det, hvis hunden skal omplaceres?? Man kan ikke beskytte sine børn mod alle skuffelser, men helbreddet skal man tage alvorligt, især for et barn som ikke selv kan se fornuften i ikke at anskaffe dyret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 22:00

Godt og meget informativt link Pifo.... og den med den hårløse var heller ikke god nok iflg dit link

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-13 22:11

Prøv om du kan lede pigens interesse hen på andre dyr.

Nu aner jeg overhovedet ikke, om hunde-allergikere kan tåle andre pelsdyr, dette bør nok vendes med en læge, som ved noget om dette.

Men jeg kan oplyse, at marsvin er lige så sociale som en hund.

Og min egen erfaring med børn er, at hvis det ikke er det ene de tigger om, så er det det andet, så et eller andet sted er man jo nødt til, at sige fra.

Et barn som tigger om en hund, og får den, tigger måske om et halvt år om, at få en kat, en hamster eller noget helt tredje.
Så selv om man giver efter skal man ikke tro, at kampen stopper dér.

Hvad angår husdyr er det forældrene der skal beslutte om der skal være husdyr i hjemmet, og i så fald hvilket dyr det skal være.

Da mine egne børn var små havde vi en hund, som af forskellige årsager flyttede op til mine forældre.
Min datter snakkede meget om, at hun ville have en kanin.

Min udmelding var, at når lillebror var blevet tre år kunne vi få 2 hun-marsvin.
Og sådan blev det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 22:19

Sådan Troldepigen, lige mine ord, bare i en længere udgave synd at spørger ikke får mail når først spørgsmålet er lukket.

Allergi kan lyde så uskyldigt for folk der ikke har været turen igennem, men det kan faktisk blive dødeligt, hvor mange ved det?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-01-13 06:59

Citat
Allergi kan lyde så uskyldigt for folk der ikke har været turen igennem, men det kan faktisk blive dødeligt, hvor mange ved det?

Jeg gjorde ikke.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-01-13 07:28

Citat
og den med den hårløse var heller ikke god nok iflg dit link

Nix, der er ingen garantier. Vi har nogle venner, som er meget allergiske overfor hunde, og de har haft hårløse hunde i mange år - helt uden problemer. Men man kan aldrig vide