/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
"brevkassen" :) Nyt dansk forum
Fra : papuga
Vist : 740 gange
15 point
Dato : 01-01-13 11:32

Brevkassen (nyt dansk forum)

brevkassen.freeforums.org
Brevkassen er et åbent forum hvor du kan spørge to livs-eksperter til råds.

Hvad menes der med ”livs eksperter” ?

Når vi retter henblik på os selv som ”livs eksperter” betyder det nødvendigvis ikke at man har en uddannelse inden for området. At være livs ekspert kan betyde at man igennem sit liv og sin opvækst har oplevet ting, som gør at man kan gøre sig klog på livet og andre mennesker, og som kan hjælpe disse mennesker, som måske ikke kan hjælpe sig selv. Derfor har disse mennesker / du her mulighed for at spørge os til råds om alt mellem himmel og jord.

Med venlig hilsen Camilla og Sarah

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-01-13 11:47

Skulle de 2 så være bedre til at komme med svar end alle de "KANDUER" der færdes her?

Jeg tror det næppe. Det er vel en gang reklamefis.

vic200

Kommentar
Fra : papuga

Dato : 01-01-13 12:04

nej det er ej ... og ja jeg tror vi kan komme med bedre svar

Kommentar
Fra : papuga

Dato : 01-01-13 12:05

jeg tor bare du er træt af at der er andre sider end her på kandu, der kan gøre nytte :)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-13 12:10

Dit forum eksisterer ikke, ellers læg et link der virker
http://www.gratisimage.dk/image-333E_50E2C3B7.jpg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-13 12:16

Man må jo så håbe for jer at det ikke går som det tidligere projekt...

Citat
Hej alle sammen ..

Jeg så en tidligere tråd om en der eftersøgte et chat forum for psykisk syge. Sagen er at jeg lige har oprettet et chat forum med netop det formål .. Så hvis nogen af jer har lyst til at tjekke det ud og blive medlem er i meget velkomne.. (både pårørende og de syge) .. Det er gratis ..

Linket er : www.sindsro.freeforums.org

Håber at se jer der, og skriv endelig til mig inde på siden, hvis i har spørgsmål. Mit brugernavn er Papuga derinde..

Men der trænger da vist til en del redigering på det site.
Hvor hulen har I dog samlet den rodebunke op henne? Der er jo hverken hoved elelr hale på noget af det der står på siden...

brevkassen.freeforums.org
Brevkassen er et åbent forum hvor du kan spørge to livs-eksperter til råds.

Gad nok vide hvad I er eksperter i? Der står jo ikke en pind om hvem I er!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-13 12:19

hvis nogen skulle få den tåbelige tanke at frekventere brevkassen er linket:

http://brevkassen.freeforums.org/inderst-inde-f4.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-13 12:25

Velkommen til "Inderst inde" - spørg Camilla/ Forfatter Sarah

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-13 13:18

Livs eksperter??? Det må være folk på 70/80/90 år.

Og her er jeg i alt beskedenhed,rigeligt kvalificeret. Desværre

M.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-01-13 13:19

Ideen er fin, men hvis i/du skal tages seriøst, så skal der altså lidt fakta på bordet, hvad er det du har oplevet, hvor gammel er du, hvad er DIN historie.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 01-01-13 13:21

Jeg kommer i et forum hvor vi siger. VI ER KUN EKSPERTER PÅ VORES EGEN SYGDOM.

Desuden har jeg et motto der siger. "Du kan ikke forstå andres lidelser før du selv har båret dem.

Uddannet personer kan til dels sætte sig ind i andres forhold og handlemåder, men det kræver altid at den syge er indstillet på at samarbejde.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-01-13 14:19

Citat
nej det er ej ... og ja jeg tror vi kan komme med bedre svar

Det er muligt at I har bedre svar, end os der er på Kandu, men jeg bryder mig ikke om, at I bruger Kandu til at gøre reklame for jeres brevkasse. Kandu er beregnet på at skrive spørgsmål til andre brugere. Hvis du vil reklamere for brevkassen, så gør det venligst et andet sted.

Forresten tror jeg ikke på, at der findes eksperter på livet - uanset hvor meget vi hver især har oplevet, så kan andre mennesker ikke altid bruge vores erfaringer. Det er store ord at kalde sig ekspert.

Held og lykke med projektet og godt nytår til jer.

Kommentar
Fra : papuga

Dato : 01-01-13 14:25

ok rolig nu da..

for det første, siden blev oprettet i går, så ja der mangler stadig nogen ting, og hvad sker der for alle de negative kommentar? Siden er til for at hjælpe folk ... og jeg er ved at skrive om hvem jeg er ... så jeg syntes da at folk skal holde op med bitre kommentar og faktisk tilmelde sig og se om det er noget for dem.. og ja jeg er stadig sikker på jeg har bedre svar til folk med problemer end mange af jer. Jeg har skrevet en bog på 260 om mit liv, som jeg også har tænkt mig at vise i brevkassen, til dem der er interesseret ... og siden er ikke "rodet", den er som den skal være :)

Kommentar
Fra : papuga

Dato : 01-01-13 14:26

hvorfor kan du ik lide man reklamere for en side der er til for at hjælpe andre??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-13 14:29

Citat
ok rolig nu da..

for det første, siden blev oprettet i går, så ja der mangler stadig nogen ting, og hvad sker der for alle de negative kommentar? Siden er til for at hjælpe folk ... og jeg er ved at skrive om hvem jeg er ... så jeg syntes da at folk skal holde op med bitre kommentar og faktisk tilmelde sig og se om det er noget for dem.

Rolig selv nu - det kunne jo være du lige skulle gøre arbejdet færdigt inden du præsenterer det - ellers er der jo ikke noget at forholde sig til.

Citat
og siden er ikke "rodet", den er som den skal være :)

Ja hvis du synes så OK med mig...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-01-13 14:30

Måske du så skulle vente med at lave reklame til den er lidt mere udviklet

Kommentar
Fra : papuga

Dato : 01-01-13 14:30

hvad med at give kommentar og ideertil hvad den mangler i stedet for alle indholdsløse kommentar som "den er dårlig og rodet"?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-13 14:32

Citat
hvorfor kan du ik lide man reklamere for en side der er til for at hjælpe andre??

Jeg tror ikke der er nogen som helst, mig selv inclusive, der har noget imod nogen gerne vil hjælpe andre. Det skal bare være på et ordentlig og fornuftigt grundlag og ikke noget de er udsprunget af en 15 årig forvildet piges fantasi...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-13 14:32

Citat
Forresten tror jeg ikke på, at der findes eksperter på livet - uanset hvor meget vi hver især har oplevet, så kan andre mennesker ikke altid bruge vores erfaringer. Det er store ord at kalde sig ekspert.

Helt enig,pifo.Mit indlæg skulle også forstås,sådan lidt humoristisk.

Men,selvfølgeligt har os ældrer,set lidt tiere i bakspejlet (og dannet os en mening) end een på 30 år.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-13 14:35

Citat
hvad med at give kommentar og ideertil hvad den mangler i stedet for alle indholdsløse kommentar som "den er dårlig og rodet"?

Jamen der mangler jo simpelthen alt - der er jo ikke andet end en tom skal - hvad skal jeg bruge det til?

Der mangler indhold - formål - hvem er du - hvad vil du - hvad giver dig specielle evner/kompetencer til at stille dig op som EXPERT?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 01-01-13 14:38

I mine øjne er din side lige så usikker (og ligner) som en drivtømmerplanke.... Ikke en planke jeg ville klamre mig til.
Kommer man ind på den side og er ked af det og ude af ballance er det da helt umuligt at finde hoved eller hale, han man en smule dårleige øjne kan man slet ikke læse teksten......... Tag er kursus i MANGE forskellige ting og vend så tilbage .... kurset kan bestå af hjemmeside design, menneskeforståelse osv.

Hvis gode råd virkede, fandtes der ingen problemer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-13 15:12
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-01-13 16:01

hvad fanden er bugernes velkomst, og hvem fanden er I, og hvad i himlens navn gør jeg til eksperter på nogle som helst områder...

I er blevet spurgt før og nu forventer brugerne snart et svar..eller må vi jo konstatere at jeres hjemmeside og reklame derfor er spam.

Melander

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-01-13 16:02

Jer til eksperter skulle der naturligvis står..

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-01-13 16:03

Citat
hvorfor kan du ik lide man reklamere for en side der er til for at hjælpe andre??

Det skal jeg såmænd sige dig. Jeg mener ikke, at Kandu skal være et sted, hvor man reklamerer. Uanset om man så har lavet en side, der sælger fiskegrej, viser pornografiske film, eller er datingbureau for enlige frøer, der mangler en prinsesse. Og alle disse vil vel også hævde, at det er i en god sags tjeneste. Havde du opført det under "tips", så var det for mig en anden sag. Men forummet her er til at stille spørgsmål i ikke til at reklamere for sig selv i.

Når det så er sagt, så står det dig frit for at oprette et forum, hvor du tror, du kan hjælpe andre bedre end alle andre. Hvis nogen har lyst til at bruge dig som rådgiver, så er det da op til dem, men fri os fra at reklamere for dit forum her (som indtil videre ikke en gang indeholder noget givende for nogen?) Jeg giver bentjuul ret:
Citat
Hvad blev der af
http://kandu.dk/Spg150698.aspx

og marken med:

Citat
Der mangler indhold - formål - hvem er du - hvad vil du - hvad giver dig specielle evner/kompetencer til at stille dig op som EXPERT?

Citat
Helt enig,pifo.Mit indlæg skulle også forstås,sådan lidt humoristisk
Det ved jeg, Mose

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-01-13 16:10

Dine svar på den feedback der kommer her, viser med al ønskelig tydelighed, at du ikke magter opgaven, en så defensiv holdning er et rigtigt dårligt udgangspunkt for nogen der ønsker at hjælpe andre, så skriv du lidt i din dagbog og ønsk dig en pony som andre piger på din alder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-13 18:08

Citat
Jeg mener ikke, at Kandu skal være et sted, hvor man reklamerer

Tror du skal tage den op til overvejelse.
http://www.gratisimage.dk/image-1942_50E3165F.jpg

Fint nok at du gotsøger at hjælpe andre, men så er alt også sagt, indtil der kommer mere flæsk på din siden.
Og vil du virkelig tages alvorligt, så gør man det ikke på en gratis forumside, der er et nummer for billigt og utroværdigt, opret din egen hjemmeside med eget navn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-13 19:26

Citat
Derfor har disse mennesker / du her mulighed for at spørge os til råds om alt mellem himmel og jord.

Glasliste midtpå,under bagruden,er gået løs på min Opel Astra G. Det bevirker at den står op i en bue,af en længde på ca. 10 cm. Og er derved modtageligt for fugt/vand.

Svar som,lim den selv fast,henvend dig hos en autoglarmester,eller en Opel værksted,køb en anden bil.........kender jeg på forhånd.

Så jeg vil være taknemmeligt,for et brugbar råd.

I spændt forventning.......

M.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 02-01-13 07:21

"Når vi retter henblik på os selv som ”livs eksperter” " Nåååå... ja - frem med lidt træning i det danske sprog og formulering før man kan kalde sig ekspert i livet !!!

-) Bluesky

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-13 07:40

Der findes kritik og så ellers ren mobning.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-01-13 23:27

EXPERTER - Ja det kalder de sig de to tøser...

De svarer ikke engang på en relevant spørgsmål i deres såkaldte brevkasse.

Jeg prøvede, for sjov skyld at skrive derinde - ingen reaktion...

TUMPERdet er hvad de er!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-01-13 10:26

Det er nok mest lavet,for at imponere kammeraterne,i 9.ende klasse.

Jeg har lige haft besøg af en "It-ekspert".Hans største "bedrift" var,at han dog ikke fik noget ødelagt,inden jeg fik ham lempet ud af huset igen.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-01-13 10:33

Ja man skal tage sig i agt for disse der såkaldte EXEPERTER - nogle af dem er jo selvbestaltede...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-01-13 10:59

Ja lige som vores livsstilsexperter

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-01-13 11:08

Nå, denne såkaldte "Brevkasse" ser jo ud til at få samme skæbne som det tidligere projekt "papuga" havde gang i tidligere...

Citat
sindsro.freeforums.org blev fjernet for inaktivitet på jul 2, 2011. For mere information kontakt venligst vores misbrug afdeling på abuse@freeforums.org

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-01-13 12:27

livseksperter er i hvert fald et stort ord. Det tyder på, at man kan få svar på alt lige fra barnløshed, mobning, overgangsalderen, potensproblemer, skilsmisser, teenagebørn, stride småbørn og overvægt.

Det må kræve enten en lang lang livserfaring præget af udelukkende uheldige oplevelser eller en uddannelsesmæssig baggrund for at kunne dække alt dette. Og selv om vi nok er nogle stykke i dette forum, der har længere liv bag os end foran os, så bliver vi ikke eksperter fordi vi har oplevet en masse. Vi ser stadig kun livet igennem vores egne "briller" og hvem siger, at det der gælder for den ene også gælder for et andet menneske. Hvis jeg virkelig havde store problemer med et af ovenstående emner, så ville jeg kontakte en specialist indenfor feltet og ikke bare to piger, der har deres eget syn på, hvordan de ville håndtere situationen.

Så hellere Kandu - her er der trods alt ikke en forventning om at svarene udelukkende er fra eksperter - men her er masser af god inspiration fra helt almindelige og ualmindelige danskere. Her kommer der mange vinkler på spørgsmålene og ikke kun et velment råd fra en livs-ekspert.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-01-13 13:41

Så sandt så sandt...

jeg tror dog heller ikke det har nogen gang på jorden det forum der - det ender nok som det tidligere forum - sit liv i intetheden...

Lad det hvile i fred