/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan gemmes mapper fra Outlook Exp.?
Fra : efaldk
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 01-01-13 10:43

Jeg har fået en ny bærbar computer, men har en masse mapper med gamle e-mails liggende i Outlook Express på den gamle computer.
Jeg ville gerne gemme nogle af mapperne på min eksterne harddisk, men hvordan gemmer jeg dem? Gode råd efterlyses.

Venligst efaldk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-13 11:07

1) Backup af mails

Start Outlook Express
Vælg Funktioner i menulinjen og vælg punktet Indstillinger
Klik på fanebladet Vedligeholdelse
Tryk på knappen Lagringsmappe
Marker hele stien, der er angivet i boksen, og kopier den ved at trykke ctrl+c på tastaturet (Du vil ikke kunne se nogen forandring. Stien bliver blot lagret i computerens hukommelse)
Tryk på Annuller for at lukke de bokse, du har åbne
Tryk på Windows' startknap og vælg Kør
Tryk ctrl+v på tastaturet for at indsætte den sti, du netop har kopieret fra Outlook Express
Tryk Ok
Du får nu en mappe frem med de filer, hvori dine mails er lagret. Her skal du vælge Rediger i menulinjen og vælge punktet Marker alt
Gå igen til Rediger og vælg nu Kopier. Luk herefter vinduet
Klik med højre musetast på et tomt sted på skrivebordet
Gå til punktet Ny og vælg Mappe
Giv mappen navnet Backup mail
Dobbeltklik på mappen for at åbne den
Vælg Rediger i mappens menulinje og vælg punktet Sæt ind. Du skal nu kunne se en kopi af dine mailfiler i den nye backup-mappe
Luk vinduet
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5680

Kommentar
Fra : efaldk

Dato : 01-01-13 14:32

God forklaring og "so far so good". Desværre viser det sig, at jeg ikke kan åbne filerne fra backup-mappen. Der kommer en besked om at filformatet ikke understøttes af nogen af de installerede programmer. Filerne kommer ud som Works-filer, da jeg ikke har Word installeret. Har prøvet at åbne dem med Noteblok og Wordpad, men det virker heller ikke.
Har prøvet at downloade en prøveversion af Office-pakken, men kan ikke umiddelbart få Word-programmet til at virke.
Kan det være andre årsager end det manglede Word-program?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-13 15:57

Du skal bruge et e-mail program som kan åbne .dbx filer som er det format Outlook Express gemmer i, du kan ikke installere Outlook Expres på din nye computer så du skal finde et program som kan åbne filerne.
Det bedste ville være at omdanne .dbx filerne med et andet program på den gamle computer og så overføre den nye fil type til din nye computer.
Hvis det er en mulighed så kan du bruge Thunderbird på den gamle computer og åbne filerne, så tag backup af Thunderbirds mails og overfør dem til den nye computer hvor du så installerer og bruger Thunderbird til mails:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
andre programmer kan sikkert også bruges men jeg kender kun Thunderbird

Godkendelse af svar
Fra : efaldk

Dato : 01-01-13 16:16

Tak for svaret. Det var en god løsning og svaret løste samtidig problemet med det manglende mail-program på min nye computer.

Venlig hilsen
efaldk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-13 20:12

Selv tak!