/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Søgemaskine til hjemmeside
Fra : vimalaE
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 31-12-12 12:58

Hej - mon nogen kan hjælpe mig her...
Jeg vil gerne oprette en søgemaskine til min hjemmeside. Dvs. en felt hvori den besøgende kan skrive sig søgeord og hvor der søges på hele sitet og i nyt vindue bringer den besøgende til siden. Kan det lade sig gøre? Der kan jo være flere resultater.
Jeg har forsøgt med googles søgemaskine, men det vindue mulighederne vises i, ligner blot en alm. googlesøgning og jeg vil godt, at det kun er på min side.
Min udbyder er bricksite.com og de har desværre ikke denne funktion.
Jeg kan indsætte html, men kan ikke selv komponere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-12 13:46
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-12 13:48
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-12 14:13

Du kunne måske også lure funktionen af her på siden.

Hklik > vis kilde

nede ved linie 582 er der noget om søgefunktionen her på Kandu

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-01-13 02:23

Her er den google version du skal bruge, den kan integreres på din side via en iframe: http://www.google.com/cse/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-13 13:31

Der skal altså en smule mere til end, at kunne indsætte lidt HTML på en hjemmeside
Du bør som minimum kunne beherske SQL og et serverside programmeringssprog som f.eks. Perl, Phyton, ASP, PHP, el. lign.

Din host skal derfor kunne håndterer et af disse sprog og der sakl være mulighed for at kunne benyttes en database som f.eks. mySQL.

Her er en vejledning for en løsning i PHP:

http://www.roscripts.com/PHP_search_engine-119.html

..og en løsning i ASP:

http://www.stardeveloper.com/articles/display.html?article=2000051001&page=1

</MOLOKYLE>