/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvor mange spots og hvor tæt
Fra : CCjunior
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 30-12-12 17:33

Jeg er ved at lave vores bryggers.
Hvor mange spots i loftet skal man sætte og hvor tæt skal de sidde?
Regner med at bruge LED spots for at spare på loft højden :)

Rummene måler 2,5x2,5m2 og 2,5x3,5m2
Jeg ved godt at lys er individuelt, men hvad siger reglerne? Kan ikke finde noget

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-12 19:17

Der ligger ingen regler for hvormeget lys du kravet i eget hjem
Der imod offentlige arealer kontore mv der har man nogle regler

Nu skriver du led og højde
Der er Hvidt forskellige kvalitet af led og lumen.energi,Lux

Men henholdsvis 4 og 6 spot gu10 5w/35w minimum

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 31-12-12 11:07

Husk nu at der skal dåser bag dine spots, så jeg kan ikke lige se hvor du spare højde, med mindre du bruger dem feks. fra loevschall.dk i randers .
De giver et rigtig godt lys og farven er rigtig god, jeg har selv 15 stk monteret i mine udhæng og har lige lavet lys med disse i et bad hos en kammarat , de er rigti gode . De hedder uni-led flex...

Mvh Bassebo