/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Netkort virker ikke e.skift af harddisk.
Fra : Buchxb
Vist : 822 gange
20 point
Dato : 30-12-12 11:23

Hej, jeg har lige oprettet mig herinde fordi jeg er ved at få grå har.

Jeg havde en fin bærbar computer fra HP med windows 7. Indtil harddisken begyndte at melde fejl. Efter et usb stik havde blevet hevet ud for tidligt eller forkert - jeg ved ikke hvad der skete, men den meldte harddisk fejl hver Gang jeg startede, jeg kunne så "gå videre alligevel" men så tog det 20 min for den at starte og programmerne svarede ikke, Før efter 5 min. Og det var programmer som start osv der skulle lukke op.

Nå, fik så den ide at jeg kunne tage harddisken fra en "gammel" fiujitsu 500 gb. Og sætte i. Og det har gået fint, jeg kunne dog ikke få forbindelse til netkortet. (Gult udråbstegn i device maneger) - der lå vista på disken.

Tænkte så at installere windows 7 for at løse det problem. Og det har jeg nu gjort men den vil stadig ikke finde mit netværkskort, og for at det ikke skal være løgn så kan den heller ikke finde grafikkortet, hvilket ikke giver mening, for så ville jeg vel ikke komme ind i windows med skrivebord og hele lortet.

Nå, det egentlige spørgsmål, hvad gør jeg? Jeg kan ingenting med computere. Men kan regne ud at jeg skal ind og finde drivere, men jeg har jo ikke noget net på?

Btw. Den siger:
Notwork controller X no drivers found
ethernet controller X no drivers found
Standard vga graphics adapter X failed
PCI device X no drivers found.

Efter jeg gik ind i drivermaneger og slettede driverne og genstartede.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 30-12-12 11:29

Du mangler nok en del drivere til din HP.
Gå ind på HP siden og fin din computer og hent de drivere der er til din computer med Windows 7
http://www8.hp.com/dk/da/home.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-12 11:32

Citat
og for at det ikke skal være løgn så kan den heller ikke finde grafikkortet, hvilket ikke giver mening, for så ville jeg vel ikke komme ind i windows med skrivebord og hele lortet.

Jo - for du kører på standard drivere, så det er muligt at installere de rigtige bagefter.

Kommentar
Fra : Buchxb

Dato : 30-12-12 11:39

Okay. Hvordan kan jeg gøre det fra en computer uden net?

Kan jeg bruge en anden computer og lægge dem på et usb?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-12 11:43

Du kan hente og lægge på USB hvis ellers din computer kan læse CD
Du kan hente og lægge på CD, for din computer kan sikkert læse CD (standarddriver)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-12 11:44

Du kan hente og lægge på USB hvis ellers din computer kan læse USB

Kommentar
Fra : Buchxb

Dato : 30-12-12 11:48

Okay jeg prøver. Jeg tror ikke den compuer jeg kommer til at bruge kan brænde.

Hvordan kan det egentlig være at der intet problem var med internettet på den indenskift af harddisk. ? Er det fordi de nuværende drivere er til min fiujitsu?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-12 11:49

Du har væretlidt heldig at computeren overhovedet kan starte med en harddisk fra et andet system.

Det er bedre med windows 7 end misfosteret Wista. Så så langt er det jo gået godt. Bedst var det om du lavede win 7 som en nyinstallation, og ikke bare,som en opgraderingaf wista. Din licens til computeren er også til windows 7 , så alt burde kunne komme til at køre godt.

Som du selv har regnet ud mangler du nogle vigtige drivere. Mådke findes de på en cd, som fulgte med computeren fra ny; måske er de i et særligt reinstallationsdirectory på den gamle harddisk.
Der er også mulighed for at finde dem på nettet.
For at få drivere fra nettet må du have adgang til en anden netforbundet vcomputer og søge hos fabrikanten. Led så præcis som muligt med dit serienummer eller andet, som står et på mærkeskiltet.
Min erfaring er at drivere til bærbare kan være et morads, hvor det er svært at få præcis de rigtige.
Du skal mindst have følgende :

Brænd på en cd og overfør dem til din bærbare.

Driver til bundkort : Det får DMA, usb mv til at virke optimalt. computeren virker uden, men kører dårligt og langsomt.
Driver til lyd.
Driver til skærmkort: Ellers dårlig grafik og ingen højopløsning ,eller sløv.

Desuden kan drivere til tataturmus, kortlæser, bluetooth. WiFI mv være selvstændige eller sammengygget.

Hvi det ikke lyk

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-12-12 12:24

Ja det er virkelig et held at du overhovedet kunne starte maskinen op med en Windowsinstallation fra en anden maskine, og som tilmed var af et andet fabrikat! Når du finder drivere til din bærbare så er det ofte ikke nok at du bare søger på modelen. Hos HP har jeg erfaret at der godt kan være en lille forskel i hardwaren på samme model produceret på forskellige tidspunkter (eller forskellige fabrikker). Og det betyder at de også skal bruge forskellige drivere. Derfor skal du have serienummeret med i søgningen, men det vil du efter al sandsynlighed blive spurgt om på den side som Eyvind allerede har givet dig et link til.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-12-12 12:33

Jeg glemte at sige at jeg er helt enig i at en fuldstændig nyinstallation af Windows 7 vil være nummer et. Det kan stærks anbefales i din situation. Lån evt. en Windows 7 skive og brug registreringskoden som sidder i bunden af din maskine. På min egen HP skal man tage batteriet ud for at finde den. Det skal dog være en Windows 7 skive med den samme Windowsudgave som den koden er til (Home, Professional, Ultimate, etc.). Og installer driverne umiddelbart efter! Start med driverne til motherboardet (bundkortet)! Så får du mest muligt glæde af maskinen.

Kommentar
Fra : Buchxb

Dato : 30-12-12 12:40

Jeg har installeret windows 7 fra ny - tror jeg, jeg brugte en skive. Og via bios menuen fik jeg den til at åbne først og installere windows 7. Er det forkert?

Den har ikke bedt om en kode dog. Og det er home premium jeg har installeret. Og hvad jeg kan se så er koden indenunder min maskine også til home udgaven. Inde i computer siger den at jeg skal indtaste kode indenfor 30 dage men det kan jeg ikke før der er net på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-12 13:31

Så må du lige hente de drivere hos HP og lægge dem på CD eller USB
Gå ind på HP siden og fin din computer og hent de drivere der er til din computer med Windows 7
http://www8.hp.com/dk/da/home.html

Kommentar
Fra : Buchxb

Dato : 30-12-12 17:04

Hejsa. Jeg satte harddisken tilbage i den gamle computer. Brute nettet il at hente driverne, satte den over i hperen. Og kørte driverne. :) det virker fint nu. Tak

Godkendelse af svar
Fra : Buchxb

Dato : 30-12-12 17:05

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-12 20:03

Super -