/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bedste idé til nytårs-forretten
Fra : pifo
Vist : 857 gange
200 point
Dato : 29-12-12 18:52

Jeg må bruge lidt points her før årsskiftet, så lad os få lidt inspiration til nytårsaften.

Hvilken forret er bedst til nytårmiddagen?
Lad os andre få opskriften

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 29-12-12 18:54

Her står den forhåbentligt på tunmousse, hvis den opskrift jeg har fået ved at spørge her inde er en jeg kan finde ud af at få til at være god :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-12 19:06

Det skal da være Boserups hønsesalat:
Boserups hønsesalat
4 personer
- ca. 200 g stegt eller kogt kyllinge- eller hønsekød. left overs
- 4 spsk økocremefraiche 38 %, 18 %, skyr, græsk yoghurt el. lign.
- 2-3 tsk dijonsennep
- 2 hakkede tomater
- 1 håndfuld krydderurt fx persille, purløg, kørvel, basilikum
- salt og peber
- 8 skiver ciabattabrød
- 1 spsk olivenolie
rør crème fraiche med dijonsennep, så man kun lige kan ane den.
kødet skæres i små stykker og blandes med dressingen, kødet skal kun lige bindes sammen på en lækker cremet måde, ikke druknes. i med tomat og krydderurt. salt og peber.
server på ciabattabrød stegt i en anelse olivenolie og krydret med salt og peber.
server gerne med tomatskiver. steg evt. kyllingeskindet sprødt sammen med brødet på panden.
energi pr. person: 1500 kJ / 360 kcal
protein: 19 %

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-12 19:06

SPAM

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-12 19:07

Tjah, der er mange "skoler", hos os starter vi med ½ hummer (Metro har levende hummer til overkommelig pris), derefter kogt torsk (mer Metro) med hele svineriet, dvs alt fra kartofler og gulerødder, hk. æg, bacon, rødbeder, peberrod, kapers, fiskesennep (og do. sovs) samt smørsovs.

Så er vi stopmætte, så "desserten" får vi ved midnatstid (efter lidt the, kaffe, og resterne af julesmåkagerne, hjemmebagte) i form af en kransekage (hjemmebagt), og en god slat champagne!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-12-12 19:10

Forretten kommer én af gæsterne for en gangs skyld med. Vist lakseforrel mousse.
Jeg laver for en sikkerheds skyld en hvidvinssauce, der kan spises til.
Og bager nogle flute.

NB: Har lige brændt mine kransekager på. ØV. Kan jo ikke købe nogle hernede.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-12 19:15

@frieda

lav istedet den italienske panaforte, se opskrift under indlægget om desserter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-12 19:44

Har du prøvet Karolines Køkken (samlede værker ), tror DU og mange andre har fået tilbuddet om at hente samtlige opskrifter, samt en masse Coktiail´s drink/ og andet godt´er, til de små eller store fester.
Men i kan jo altid smide en PM og jeg skal give jer det, igen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-12 20:14

@mig-selv

Så er det jo ikk sjovt - det er godt at se hvad der ligger af erfaringer bag nogle gode opskrifter.

Du har ret i, at der findes meget på nettet og bestemt Karolines køkken er god. Men det er ikk det samme som at høre hvad andre har erfaret.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 29-12-12 20:19

øv nu kan jeg ikke lige finde den opskrift vi bruger, men her er en noget lignede

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19783

Vi undlader aspares. Vi har også en dressing til, bestående af creme fraice, disjon sennep, citron og mayonaise

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 31-12-12 14:18

Tak for svaret Nordsted1. Og godt nytår til dig