/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Siemens opvsk fejlkode 24
Fra : 5422
Vist : 526 gange
300 point
Dato : 29-12-12 14:13

Vi har en nyere opvaskemaskine (siemens SX65T090EU/01, FD:8902) som ikke kan starte. Den viser fejlkode 24 med rød hanesymbol. Vandtilførsel er OK ligesom afløbet fungerer. Afløbspumpens hjul kan drejes rundt med pegefingeren. Den kan godt skylle. Hvis man er tålmodig nok kan den godt finde på at vaske i fx 10. forsøg. Har nogle erfaringer eller ideer hører jeg meget gerne. Ellers er det jo nok den tunge vej til Siemens

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-12 15:08

Du skriver godt nok at afløbet fungerer, men iflg deres hjemmeside er det måske alligevel et tjek værd:

http://www.siemens-home.dk/kundeservice/fejlkoder-p%C3%A5-produktets-display.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-12 15:15

her er også flere forskellige spørgsmål svar, som du kan tjekke igennem:
http://www.siemens-home.dk/kundeservice/ofte-stillede-sp%C3%B8rgsm%C3%A5l.html

Kommentar
Fra : 5422

Dato : 29-12-12 15:17

Afløbet virker som det skal idet den jo godt kan skylle
mvh
sm

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-12-12 20:29

Hvis du lukker for kugleventilen ("Ballofix"en) før indløbsslangen og skruer slangen af maskinen, kan du se efter om der er grus, rust eller glødeskaller i maskinens indgangsfilter. Et almindeligt tilfælde hvis der af en eller anden grund har været afbrudt og genåbnet for vandforsyningen. Husk at spænde godt sammen igen og åbne for ventilen.
vh
pbp