/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvordan scanne fra multifunktionsprinter
Fra : Oldboston
Vist : 1067 gange
200 point
Dato : 28-12-12 11:43

Epson Stylus SX218 er min multifunktionsprinter, der iflg sine funktionstaster også kan scanne til PC eller til pdf-format. Jeg har Windows XP som standard på min PC. Jeg forbinder de to med USB stik og Epson har installeret sig selv fint. Epson printer fint og fotokopierer også. Men hvordan får jeg den til at scanne et dokument og overføre det til en pdf-fil på min pc -- eller på en ekstern harddisk? Jeg har downloaded alle de drivere, jeg kunne finde til den model af Epson. På min PC står Epson som en af printerne, men menuen reagerer ikke, når jeg har et dokument i Epson og trykker på scan + start. På Epson-maskinen står der i panelet Scan: Fortsæt...det gør jeg så ved at trykke på start-knap, men intet sker. Skal den sættes op på en andne måde? Eller kan den ikke overføre gennem kabel til PC? Hvad har jeg mon overset?
Jeg ved godt, at der er en masse manualer og vejledninger på nettet; jeg har læst flere af dem, men uden at blive klogere. Derfor beder jeg, please, om at I ikke giver mig sidehenvisninger, medmindre de på danske fortæller i detaljer, hvad jeg skal gøre. Men allerhelst en personlig forklaring, fra en , der kender til det. Tusind tak på forhånd, jeg udsætter 200 points.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-12-12 11:47

Du skal installere den fulde driverpakke for at få scan til pc funktionen til at virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-12 12:04

Citat
Jeg har downloaded alle de drivere, jeg kunne finde til den model af Epson

Og lad være med den slags pjat.... Det kan KUN give problemer....

Det du skal bruge var med sammen med printeren - savner den opdateringer skal den nok SELV give besked....

Så slet alt det du har hentet og installer KUN den cd der var med....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-12 12:39

Programmet er sikkert på den CD som fulgte med ellers har du sikkert hentet den sammen med meget unødvendigt, men det er ikke sikkert at den er installeret endnu, den hedder Epson Event Manager og den skal du installere, genstart eventuel computeren også selv om programmet ikke opfordrer dig til det.
Når computeren igen er klar så starter du printeren lægger et dokument i på pladen og trykker på Scan knappen på printeren, vælg at scanne til pdf så gemmer printeren automatisk en pdf fil i din brugermappe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-12 12:41

Citat
savner den opdateringer skal den nok SELV give besked

IKKE hvis den mangler software, som der åbenbart ikke er installeret, og den burde følge med scanner
Citat
Scan: Fortsæt...det gør jeg så ved at trykke på start-knap, men intet sker. Skal den sættes op på en andne måde

Fordi du ikke har installeret sostware der kan genkende scanneren.
Det kan man normalt også hente på producenternes hjemmeside - ikke drivere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-12 12:46

Citat
allerhelst en personlig forklaring, fra en , der kender til det
øv det gør jeg så ikke men forklaringen er ret udførlig i manualen som er fundet på nettet.
Har du installeret Epson Event Manager? Det er tilsyneladende den du skal bruge.
Måske får du også brug for OCR softwaren som er på CDen, den skulle jeg installere til min HP alt-i-en printer før jeg kunne scanne dokumenter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-12 13:22
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-12 13:37

Scanner driveren er på en Cd som fulgte med, hvis der skal hentes en ny på nettet så er den her med dansk sprog, det er den som Fijala viser ikke:
http://www.epson.co.uk/gb/en/viewcon/corporatesite/products/mainunits/driver/3838/23/327059

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-12 14:34

Nogen gange er selve scannerhovedet "blokeret"/låst rent fysisk for ikke at tage skade under transporten. Har du fjernet denne "blokering"/lås?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-12 14:42

Citat
printer fint og fotokopierer også

Så mon ikke den "lås" er fjernet

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 28-12-12 19:00

Tak for svaret o.v.n.. Det var besværligt, men det lykkedes efter din vejledning. Tak for hjælpen. Også til jer andre, der svarede. Og Godt Nytår...tak for mange gode råd i det forløbne år. Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-12 01:08

Tak godt du fik løst problemet og et godt nytår herfra også