/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kør automatisk vedligeholdelse
Fra : o.v.n.
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 27-12-12 18:12

Under det lille flag ovre ved uret på min Windows 8 står der: Løs pc-problemer 1 meddelelse
denne ene meddelelse går ud på at køre automatisk vedligeholdelse, den har jeg startet mindst 3 gange i dag med meddelelsen forsvinder ikke, jeg kan høre harddisken begynder at arbejde når jeg starter den automatiske vedligeholdelse men ved ikke nøjagtig hvad der sker eller hvorfor den ikke bliver færdig.
1 Hvad er automatisk vedligeholdelse?
2 Forslag til hvorfor den bliver ved at stå på skærmen efter jeg har startet den flere gange
Tak for hjælpen på forhånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-12 18:44

Citat
1 Hvad er automatisk vedligeholdelse?

Microbløds måde at BESTEMME på

Citat
2 Forslag til hvorfor den bliver ved at stå på skærmen efter jeg har startet den flere gange

Måske fordi den vil have adgang til noget du har FORBUDT den

Slå den fra og kør den slags manuelt....

Jeg kender ikke 8eren, men den har da kunnet slåes fra i alle andre systemversioner.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-12 11:38

Det er sgu' også et latterligt navn der er valgt. Hvis du har snut lidt til Windows 8 og Windows defender så har du nok lagt mærke til at du ikke i defender kan definere hvornår der skal scannes automatisk, fx. om natten. Det er her Automatisk vedligeholdelse kommer ind i billedet. Ud over at scanne din computer, så bliver der også installeret kritiske opdateringer til Windows og andre MS produkter. Har du valgt og køre vedligeholdelsen klokken 14. hver dag så køre den der, med mindre at du bruger computere, så køre den først næste gang du tænderen computeren.

Prøv evt. og sæt den til kl. 03 om natten og lad computeren stå tændt natten over. Er meddelsen væk så er det derfor. er den ikke så må lige læse lidt mere om funktionen på nettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-12 11:49

Tak det prøver jeg webnoob

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-12 22:42

Tak for svaret webnoob. og godt nytår