/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Banker
Fra : sfl17
Vist : 888 gange
40 point
Dato : 27-12-12 15:59

Det er blevet så moderne, at alle bankerne forlanger, man skal samle sin privatøk. hos dem for at få - ja, cirka nul - fordele. Men hvordan kan de vide, at man rent faktisk flytter alle ting over til dem fra sin tidligere bank/tidligere banker?

Det kan de jo nok ikke, tænker jeg ... eller hvad? Et opslag i CPR-registret fortæller dem jo ikke så meget spændende.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-12 16:25

Det er jo rimelig nemt for har de lønkontoen kan de jo se alt hvad der går ind og ud med mindre du hæver pengene og og indbetaler til andre banker via deres bank

Bankerne er interaseret i din lønkonto og formue indestående det giver kapital

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-12 16:28

De kan jo starte med din selvangivelse - der står det meste

Men nej - de kan IKKE kontrollere ALT (med lovlige midler)

Hvad er det du vil "skjule" for din "nye" bank

Langt hovedparten af DK´s befolkning har kun - lønkonto (nemkonto) - lån - evt. opsparing.

Så der er ikke meget at skjule

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 27-12-12 17:45

De skal bare blande sig uden om og give mig høje renter uden at jeg skal binde mig kun til dem, de tosser :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 27-12-12 18:31

Det med de HØJE renter kan du glemme ALT om

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-12 01:34

I praksis er der ingen som forlanger alt. Det kan de heller ikke kontrollere.
Enkelte banker vil give særlige fordele, hvis du har et vist antal engagementer hos dem.
De er særlig glade for pensionsordning, og huslån med dod sikkerhed.

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 28-12-12 11:12

Tak for svaret refi.