/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Skylander - Portal of power til ps3
Fra : elsecharm
Vist : 288 gange
100 point
Dato : 27-12-12 15:17

Mine børn har Skylander til ps3. Alt har fungeret fint men nu går spillet helt i stå når de skifter figur på Portal of Power. Portalen "læser" figuren og man ser ikonet for hvorvidt det feks er vand eller udødelighed - men selve figuren "popper" ikke frem på skærmen og uanset hvad vi har prøvet kan de ikke returnere til spillet igen. Så skal der lukkes helt ned og begyndes om på det pågældende level.
Der er ikke batterier i Portalen, den er forbundet wha usb stik.
HJÆLP!!

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 29-12-12 03:12

når du nu bruger portalen gennem USB, så kan du prøve at sætte den over i en af de andre porte du har på PS3'en - hvis du kan få den til at virke som den skal i en af dem, er det en USB port der er gået i stykker.

hvis det heller ikke virker så kan du prøve at sætte portalen til din PC og se om den vil virke der (ved godt at du ikke kan afprøve figurer osv da den egentlig er til PS3, men du kan finde ud af om det skulle være selve portalen der er i stykker)

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 29-12-12 08:31

bjmad33 - Portalen virker skam fint nok - den lyser op og "læser" figuren ... problemet opstår når vi skifter figur - den registrerer skiftet men på skærmen ser man kun ikonet for figuren (ikke figuren selv) samt en slags stråler om ikonet... den ser de forskellige skift men spillet fortsætter desværre ikke.
Kan det stadig være usb- porten, når portalen virker fra begyndelsen?
... og hvis portalen var i stykker kunne den vel ikke virke fra start?
Jeg vil prøve at skifte usb-port - men eftersom den virker fra start (ja jeg ved godt jeg har skrevet det mange gange nu) så kan det jo ikke have meget med usb-porten at gøre.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 30-12-12 03:47

ud fra hvad du skriver, tror jeg godt vi kan slå fast at det ikke er portalen der er noget galt med.

en anden ting du kan prøve:
hvis du har spillet installeret på din maskine, så kan du prøve at slette spillet/afinstallere det og der efter installere det på ny. det ville ikke slette de "save games" der er lavet over skylanders så DET behøver du ikke være bange for :)

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 30-12-12 08:17

Godmorgen bjmad33 - fint forslag .. det prøver vi. Vender tilbage på et senere tidspunkt med nyt fra fronten .