/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
firefox kontra chrome
Fra : denevigeuheldige
Vist : 677 gange
100 point
Dato : 27-12-12 11:05

Har brugt chrome i et stykke tid men overvejer at benytte firefox fremover. Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med disse programmer. Google har et godt redskab jeg umiddelbart savner i firefox - nemlig udvidelsen PICTURE SCREEN - hvor man kan kopiere hele eller dele af websiden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-12-12 11:09

Der er jo intet i vejen for at have begge browsere på maskinen...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-12 11:18

Citat
Har brugt chrome i et stykke tid men overvejer at benytte firefox fremover.

Når nu du er tilfreds med Chrome, hvorfor så skifte

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 27-12-12 13:04

Jeg har begge men bruger mest chrome. Som tidligere nævnt kan du jo have begge og så bruge efter behov.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-12 13:10

Citat
nemlig udvidelsen PICTURE SCREEN - hvor man kan kopiere hele eller dele af websiden.

Du kan få samme funktion i Firefox med Awesome Screenshot - https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/awesome-screenshot-capture-/

Awesome Screenshot ligger sig i højreklik-menuen, når du bruger Firefox!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 28-12-12 11:15

Chrome er ikke så maskinelt krævende som Firefox, men Firefox går for at have flere muligheder. Jeg bruger det også selv og er svært glad for deres web developer-menu, hvor man kan kigge kodning og andet nørderi igennem :)

Selve brugervenligheden af Chrome er lidt for Apple-agtig, synes jeg. Noget med at tænke sig til, hvad man skal trykke på ... ikke så klassisk til pc-brugere.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-01-13 23:29

Tak for svaret dogvillestar.