/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalpes alder ved fratagning
Fra : BilstrupV
Vist : 955 gange
100 point
Dato : 26-12-12 21:55

1: Hvad siger loven om alder ved fratagning/salg af hvalpe?
2: Hvad siger erfaringer?

Mvh

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-12-12 22:06

1. 8 uger

2. Det er en god idé at vente med at tage hunden fra til den er stærk nok og moden nok til det i stedet for at sige at det på dato er 8 uger. Mange venter til 9 eller endda 10 uger. Jeg har fået begge mine efter 8 uger og det var passende for dem begge.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-12-12 22:21

Ja, min erfaring har også været at det var OK med de 8 uger. Men anbefalingerne generelt er at det er bedre at vente - så prægningen fra moderen er fuldført.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 26-12-12 22:21
Kommentar
Fra : camirose

Dato : 26-12-12 22:34

8 uger.

Jeg ventede med at sælge mine til de var 10 uger, da var de de blevet præget godt af deres mor, og på mennesker, og katte.

De to steder vi har købt pudler, hos har ventet til de var 10 uger, netop af den grund.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-12 23:39

8 uger dog anbefales 12 uge da de så er vaccineret færdigt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-12 14:47

Loven siger 8 uger.
Og jeg ville ikke købe en hvalp, der var ældre.

For jeg har brug for så meget som muligt af den ideelle prægningstid, til at lære min hvalp alt det, den har brug for i sit nye liv sammen med mig.

Nogle hvalpe er muligvis mere skrøbelige og har måske derfor brug for yderligere tid sammen med deres søskende og deres mor.

Men så er det ikke en hvalp for mig. Jeg ønsker en hvalp, der er robust nok og klar til at begynde sit nye og spændende liv, når den er 8 uger.
Jeg er fuldt ud i stand til at tage vare på en hvalp på 8 uger.

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 27-12-12 16:55

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : TOBIAS41

Dato : 25-09-13 22:39

10 uger ville jeg sige