/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
registreringsdatabasen
Fra : Dieter
Vist : 1227 gange
100 point
Dato : 26-12-12 20:17

Findes der et GRATIS og pålidelig program til at rydde op i registreringsdatabasen ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-12-12 20:40

Hvis du googler din overskrift, kommer der en masse gode svar
nr. 2 i rækken
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41&title=oprydning-i-registreringsdatabasen

Citat
En til tider overset oprydning i computeren (da det ikke er indbygget i Windows) er oprydningen i registreringsdatabasen. Når du installerer programmer på din computer, når du ændrer i opsætningen og næsten uanset hvad du laver, så skrives der i registreringsdatabasen, så computeren kan huske, hvad du beder den om at huske. Det er da meget smart, men ofte så kniber det med oprydningen, når du afinstallerer og ændrer på computerens indstillinger.

Til at rydde op, er der lavet et antal programmer - nogle bedre end andre, nogle gratis andre til at købe.

Herunder har jeg listet et antal glimrende gratis programmer, der er prøvet og fundet i orden - dvs. de ødelægger ikke noget og de rydder godt op i registreringsdatabasen.

REGSCRUB_XP

REGCLEANER

EASYCLEANER

CCLEANER Dette program kan også rydde op i temp filer og lignende unødvendige filer.

WT REGCLEANER

TWEAKNOW REGCLEANER

Nogle af programmerne laver en backup af registreringsdatabasen inden de........................... bla bla bla

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-12-12 20:46

Hej Dieter...

Kører en scan med disse 2 programmer og din computer kører som en drøm

Advanced SystemCare 6
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner

McBobo

Ps Du skal nok genstarte computeren hvis du vælger at defragmentere registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-12-12 21:08

Hej Dieter...

hvis du propper en SSD disk i din maskine kører den som en VIDUNDERLIG drøm.
og næsten dobbelt så hurtigt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-12-12 21:09

ups,.. glemte ..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-12 02:25

Jeg bruger disse, dog ikke Wise Care da den ikke lige passer mit behov
http://www.wisecleaner.com/

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-12 14:13

Jeg har nu hentet og afprøvet dette program: Advanced SystemCare 6
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Jeg startede med at lade den finde, alt det som det kunne og FIXE det.
Jo det fandt en del, som blev bragt på plads. Efterfølgende kørte jeg CC-cleaner, som yderligere fandt et par såting. Slutteligt kørte jeg med Wise PC Enginer, hvor der blev fundet 29 elementer der blev rettet.

Jeg må derfor drage denne konklusion, at intet program kan stå alene og gøre det hele. Intet er perfekt, men man må "både gå med livrem og seler".

Jeg vil senere køre med alle tre programmer igen, men med en anden rækefølge, for at finde ud af hvor effektivt system care er.

Det gamle ordsprog med at "hver so syntes bedst om sine grise" syntes at passe godt ind i denne verden. - Reklamer er taknemlige, men behøver ikke at være i overensstemmelse med virkeligheden. - Derfor både livrem og seler!

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 19-01-13 15:36

Tak for svaret severino.