/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Arbejde, er det et land i Rusland?
Fra : sirenita
Vist : 1210 gange
100 point
Dato : 26-12-12 17:17

Arbejde, er det virkeligt saa svaert at finde i Danmark?

Hvis jeg koerer senasationsaviserne igennem, saa staar Danmark helt ad h... til.
Men procenten ligger pt. paa 6.3, saa det er da ikke helt galt, eller er det?
Det giver mig det indtryk mange gange, naar jeg laeser om Danmark, skrevet af danske journalister
(ogsaa andre steder end ET og BT)
At enden er naer !!!

Men er det virkeligt saa svaert at faa arbejde?

NB: Det er ikke min hensigt at fornaermer nogen, som maaske ikke kan faa arbejde, det er ganske enkelt information jeg soeger.
Er selv bosiddende i Spanien, hvor der er 26 % arbejdsloeshed, ca. 50 % for unge under 25 aar.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-12-12 17:38

Citat
Arbejde, er det virkeligt saa svaert at finde i Danmark?

Nej da,... ikke hvis du vil arbejde for det som gul fagforening tilbyder,
de,.. og Vejlegården fik jo så mange sympatisører under konflikten,¨så man må vel gå ud fra at der er rigtig mange der vil arb. til polak-løn

- det var vel det konflikten drejede sig om,.. hvis ikke jeg har misforstået noget, !

sååå,.. på men 'vanten' gule venner,..

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 26-12-12 17:45

Det var nu ikke det mit spoergsmaal gik paa.
Om man er til gul fagforening eller ej

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-12 18:04

Man kan ikke få mere i løn end det man er værd,
og det er problemet i Spanien, Danmark og andre lande med for store lønstigninger,
i forhold til Østeuropa, Kina og andre lande, hvor man arbejder flittigt for lav løn...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-12-12 18:29

Citat
Man kan ikke få mere i løn end det man er værd,

............. mener du virkelig det,... ?

synes ellers det ser fint ud når vi snakker såkaldte 'fine' stillinger,

de bankdirektører, og andre såkaldte 'kloge finans-genier' der har været skyld i at
samfundets 'laverestående' individer har tabt enorme summer,
er blevet mere end godt betalt

sagt med andre ord,.. har fået betydeligt mere end de var værd,
men det kan du måske ikke se,.. Svend,. ?

ikke nok med at samfundet har betalt deres uddannelse,
samfundet betaler skam også en høj,.. MEGET høj pris for deres tvivlsomme rådgivning,
ja,.. nogle går endda så vidt som at kalde det for arbejde,....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-12-12 19:04

Tvivler på at du svendgiversen vil arbejde for peanuts,men måske tager jeg fejl?
alimak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-12 19:17

Det er netop beviset, uduelige bankdirektører får mere i løn end de er værd, og banken går fallit.
Det er så de alt for store gyldne håndtryk vi også skal have afskaffet...

Selv fik jeg et gyldent håndtryk på 20 kr af min sidste chef som en joke,
han havde forgyldt en handske i dagens anledning...

Og hvad er peanuts, det afhænger af om din arbejdsgiver kan videre sælge, eksportere din ydelse?

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 26-12-12 19:38

En ting kan vi vist alle blive enige om, de stoerste forbrydere har slips og jakkesaet paa....
Men endnu en gang. Tilbage til mit spoergsmaal!
Takker!

Kommentar
Fra : pims

Dato : 26-12-12 22:25

En masse mennesker står til at miste deres dagpenge fra 1. Januar, på grund af en ny dagpengereform. Enkelte af disse mennesker har fundet et arbejde, resten har ikke.
Medmindre at regeringen vågner op fra deres tornerosesøvn, står tusinder af mennesker uden forsørgelse. Regeringen prøver at skabe såkaldte akutjob, indtil videre nogle få hundrede.

Jo, der er jobs at få, men langt fra nok til dem alle..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-12-12 22:26

Du kan ikke helt regne med de oplysninger

Alle dem der bliver sendt på div. fordummelseskurser, eller selv finder et relevant kursus er ikke talt med, ej alle dem der bliver sendt ud på job med løntilskud (fuldtidsarbejde til dagpengesatsen) tæller heller ikke med, så arbejdsløshedsprocenten er højere 6,3, hvor meget højere ved jeg ikke, men rigtig mange bliver sendt på kursus og løntilskudsarbejde, netop for ikke at figurerer i statestikkerne

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-12-12 00:02

Citat
...................., de stoerste forbrydere har slips og jakkesaet paa....
Men endnu en gang. Tilbage til mit spoergsmaal!
Takker!

det gør vi hermed.

Danske dagblade blæser deres skræmmekampangner op,
så det næsten ender med at godtroende folk tror på dem,

for 20 år siden,.. i 1992,.. under BLÅ / Schlüter regeringen var ledigheden på sit højeste
i mands minde 12%
under RØD / Nyrup,.. blev den høje ledighed 12%,.. nedbragt til 4,2%

herefter lykkedes det for både BLÅ / Fogh, og senere BLÅ / Løkke IGEN at øge ledigheden jævnt
frem til 2006, hvor den under BLÅ / Løkke faldt fra 4.2% til 2% (som i resten af verden)

derefter er den steget jævnt fra 2008 altså under 'BLÅ / Løkke'...
og fortsætter muligvis et stykke tid endnu under RØD / Helle,....
altså som den tilsyneladende gør i resten af de lande vi normalt sammenligner os med

så alt i alt ikke noget nyt / usædvanlig, eller særlig overraskende under 'solen'

Citat
Lars Løkke har gennem valgkampen MANGE gange nævnt, at ledigheden under den blå regering hele tiden har været lavere, end den på noget tidspunkt var under Nyrup og den seneste røde regering. På sin vis en sand påstand, men han udelader jo størstedelen af historien!

Hvem startede reelt den positive udvikling? Det synes jeg det vedhæftede billede (og nedenstående link) rimelig tydeligt illustrerer.

Nu er der ikke nogen konkrete tal i selve artiklen (kan dog aflæses på grafen), men i TV blev det fortalt, at Nyrup i hans regeringstid nedbragte ledigheden med ca. 200.000 arbejdspladser. Hvor den blå regering kun har nedbragt den med ca. 20.000 arbejdspladser. Altså kun ca. 10% af hvad den røde regering formåede.

Men han har jo ret i den aldrig har været lavere. Det er bare ikke den blå regerings fortjeneste. De har bare bygget videre på det den røde regering har skabt!

Desuden kan man ud fra grafen også se, at siden Anders Fogh stoppede og Lars Løkke overtog, er ledigheden steget. Sgu ikke meget lykke over dine præstationer!

http://connery.dk/debatforum/ledighed-lavere-end-under-nyrup.294971.html

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-12 09:40

der er masse af dårlige job at få og det behøver ikke engang at være til gulfagforeingers pris, men de gode job, dem er der langt imellem for tiden.

En af mine klassevenner fra HH sidder i dag en god stilling på et hotel, hun kan ikke skaffe nok dansk arbejdskraft, så i stedet har hun en masse udlæninge der tager en masse ekstra timer, men til samme løn som en dansker skulle have haft.

Hun lægger slet ikke skujl på alt det dårlige ved jobbet osv - hun har ofte dansker som søger jobbet fordi skal men endelig ikke ønsker det. Hun har fortalt at hun ikke er ene det er samme billede hun ser når hun mødes med nogne fra de andre hoteler.

Så jeg har det meget dobbelt med den arbejdsløshed, stod selv uden arbejde for en del år siden, hvilket gjorder at jeg med det samme satte mig ned og søgt i alle Faktaer, Nettoer mv over nettet og få dage efter havde jeg en LOERTE JOB, men et job. OK selv der kan det i dag godt være svært - men der er mange andre dårlige job vi kan søge, men det er vi for fine til.

Så ja der er mange som står uden job, men der er også mange dårlige pristige job som ikke bliver besat.

Så svaret er vel, hvis du vil have et ordenligt job med lidt pristige er det pt svært i DK men kan du arbejde som stuepige, gøre rent om natten på kontor er der gode chancer for at få et job. Job de færeste af os gider.

Ved godt jeg få nogen på punkelen nu ved at sige at arbejdsløse er "dovne" og det er meget sort/hvidt og nej alle de enlige kan ikke få arbejde på tosset tidspunkter da vi ikke er geaet til dem med børnepasning på de sene tider.

Men det er meget tankevækkene at nogen må arbejde ekstra fordi der ikke kan findes arbejdskraf mens andres siger der ikke er arbejde.....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-12-12 16:24

@Tak_for_hjælpen

det er såmænd ikke noget nyt,
i 60, og 70,erne var det Tyrkerne der kom herop for at lave det beskidte arbejde.

altså det Danskerne ikke selv gad / var for 'fine' til.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-12-12 20:20

Hvis vi et øjeblik kunne se bort fra EA_HS og andres fanatiske og useriøse partipolitiske pladder, må man nok erkende, at det i hvert fald for én kategoris vedkommende er blevet til-det-umuligt-grænsende vanskeligt at få job. Nemlig alle de, som er svagt bogligt begavede.
Der findes i dag stort set ikke jobs, hvor du ikke skal kunne bruge en computer og dermed læse og skrive stort set fejlfrit (for at computeren forstår dig)
Jeg har undervist på en institution, hvor vi uddannede mekanikere, men mekanikken er blevet så avanceret, at de, der før kunne få et godt job, selv om de var svagt funderede rent bogligt, nu ikke har en chance. Det samme gør sig gældende i andre jobs.
Det er virkelig et problem. Endda et lige så stort problem som at 3F har været så dygtige til at kræve lønningerne så højt op, at vi nu ikke kan klare os i konkurrence med udlandet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-12-12 01:05

Citat
Hvis vi et øjeblik kunne se bort fra EA_HS og andres fanatiske og useriøse partipolitiske pladder, må man nok erkende, at det i hvert fald for én kategoris vedkommende er blevet til-det-umuligt-grænsende vanskeligt at få job. Nemlig alle de, som er svagt bogligt begavede

Citat
Jeg har undervist på en institution, hvor vi uddannede mekanikere, men mekanikken er blevet så avanceret,................... bla bla bla

................. Du gode Gud,... manden er,.. Gudhjælpemig,. 'BOGLIG begavet',
og,.... OG,. lynende intelligent,..

her snakker vi hele den SAMLEDE Danske arbejdsstyrkes ledighedstal (6,2%)
ud af de 6,2% ledige,.. (altså 6,2% af de LEDIGE),.. er der ca. 5% 5 PROCENT der er såkaldt,.. "svagt bogligt begavede"
- det man i gamle dage kaldte 'Ordblind'

det er så lille en procent, at jeg ikke engang tør sætte tal på,

de "svagt bogligt begavede",.. eller 'Ordblinde',.... har ALTID haft problemer,
LÆNGE før computerens tid,
det samme har de svagtseende, farveblinde, dårligt gående, halv / hel-døve
plus tusindvis af andre såkaldte "ikke normale"

det er naturligvis et problem,
ligesom det er et problem at være kronisk syg, førtidspensionist, alkoholiker, osv

det tror jeg næppe at,.. så dygtige lærere som,.. HR. Sønder kan ændre ret meget på,

i det hele taget har alle de såkaldt 'PRAKTISK begavede' fået det vanskeligere, siden elektricitetens,..
og dermed industrialiseringens tidsalder,.. i forhold til de såkaldte 'BOGLIG begavede'

hvilken tidsalder der var bedst,.. skal jeg ikke kunne udtale mig om,....

men FØR,.. elektricitetens,.. og dermed industrialiseringens tidsalder
var der næppe den store forskel på den arbejdende befolkning som vi ser i dag,
hvor den 'BOGLIGT begavede',.. ofte forsøger at snyde den 'PRAKTISK begavede',
omend det nok er den 'PRAKTISK begavede' der udfører det mest brugbare arbejde,

jeg er selv pt. bosat i Thailand
her er det så godt som umuligt at få øje på et Dansk produkt,
til trods for at der tilbydes hjælp og støtte fra eksportrådet
http://thailand.um.dk/da/eksportraadet/eksportraadet-i-thailand/

det kan næppe skyldes de såkaldt 'PRAKTISK begavede',.... altså ordblinde, svagtseende, døve,.. osv.
det må absolut være de såkaldt,.. 'BOGLIG bagavede',.. der står for den 'regning'

det vil jeg godt 'æde en halv ECCO sko på',

det var også de såkaldt,.. 'BOGLIG bagavede',.. der i tidernes morgen spillede,.. 'smarte',..
og satsede en stor del af ECCO sko - Produktionen i det nordlige Bangkok,
http://www.business.dk/fashion-design/oversvoemmelser-i-thailand-koster-ecco-dyrt

det kunne de heller ikke finde ud af, man lyttede ikke til advarslerne fra de såkaldt 'PRAKTISK begavede',

gamle Carlsberg skilte .. og Lurmærket smør,..er der flere af,.. som minde om en svunden tid,
det kan vel næppe være de såkaldt PRAKTISK begavede',.. der har ansvar for den slags
dårlig samhandel, med et land med 65 mill. indbyggere,.. og en turistindustri, der er verdens højeste (gæt)

og med kvalificeret indsats,.. evt. hjælp fra de 'såkaldt PRAKTISK begavede',..salg af Carlsberg - lignende produkter,.. der ville sende Calsbergs aktier op til 'Vorherre'

skal vi ikke gætte på at de såkaldt,.. 'BOGLIG bagavede' har hovedansvaret for DEN fadæse,..
- bare et gæt,...........

Godkendelse af svar
Fra : sirenita

Dato : 28-01-13 23:05

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.