/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Termostatstyret varme i hobbyrum.
Fra : EiHaBr
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 25-12-12 21:01

Jeg kunne godt tænke mig at min el blæser kan sikre hobbyrummet mod frost.
Men min blæservarmer starter allerede ved 8 plus grader det mener jeg i øvrigt også at radiatorer gør, og det er jo ikke nødvendig.
Ved nogen hvor man kan skaffe en termostat til dette, billig eller gerne fra et andet gammel apperat. Hvor sidder en sådan termostat.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-12-12 23:16

Det ville nok være en god ide, at skrive lidt mere. Feks hvilken temp. du ønsker at den skulle starte ved og hvor mange watt osv..

MVH

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-12 23:30

http://www.goerdetselv-el.dk/category/40

Her er lidt forskellige modeller LK

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-12-12 10:53

Det letteste er vel at udskifte den eksisterende termostat, og få fat i en med et relæ med tilstrækkelig stor kapacitet til at trække den nødvendige strøm. F.eks. denneher til 200 kr trækker 10A:

http://dk.rs-online.com/web/p/kabinet-termostater/4570991/

Du kan jo så også koble den til den eksisterende termostat - så den kun trækker denne - så behøver det måske ikke være 10A. Men som viskinge skriver må du lige give lidt mere info.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-12 23:20

Det er bare en ganske almindelig varmeblæser 230 volt- max 1000 W. ville bare gerne kunne få den til at styre varmen, så der aldrig er frost i rummet, fra 0 grader og op til f.eks 5 grader.
Ja og måske kan den der er i blæseren ændres eller udskiftes som pedroso skriver. Det må jeg se på.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-02-13 22:38

Og så er det vist på tide at du annullerer spørgsmålet, for du har jo ikke fået nogen brugbare svar overhovedet...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-02-13 23:57

Tak rotw, det var godt oplysning om hvad der findes i handelen inde på hjemmesiden du nævnte, det er ok, tak for det.
Og pedroso - tak for din deltagelse og opmærksomhed af spørgsmålet, jeg er også blevet klogere af din nævnte hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-02-13 23:57

Tak for svaret rotw.