/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
LYS BAG HUSNUMMER
Fra : Yding75
Vist : 640 gange
20 point
Dato : 25-12-12 14:32

Goddag
Jeg har mit husnummer, siddene på sternbræddet vender ud mod vejen ( Det er kun nummeret
der er skåret ud i jern )
Så er det sådan at jeg gerne have lys på nummeret så man kan se det en mørk aften, jeg har
selv tænkt på en lille pære bagved nummeret, men det er ikke vandtæt.
Er der nogle der har en god ide, til mit lys projekt så vil jeg blive meget glad
Tak Yding75

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-12-12 14:36

Der findes et hav af forskellige muligheder, f.eks. denne http://mobilnet.dk/product.asp?product=737

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-12-12 14:36
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-12-12 18:58

Jeg vil foreslå et nedgravningsspot, f.eks sådan et her: http://www.lavprisvvs.dk/shop/nordlux-andros-1-kit-281443p.html

Det er nemt at montere bag dit skilt og da det er med LED bruger det ikke ret meget strøm.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-12-12 23:32

Sæt en billig udendørs lyskæde bar nummerskiltet. Det er beregnet til at være ude om natten, og er sikkert til at skaffe billigt nu efter jul. tjek i byggemarkeder og ALDI. Især ALDI er kvikke til at nedsætte prisen på sæsonvarer.
vh
pbp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-12 09:19
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-12 09:23

Disse bruger jeg selv her hjemme hvor jeg syntes der mangler lidt lys , findes flere farver.
http://dx.com/p/flexible-24-led-light-strip-for-car-dc-12v-103267

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-12-12 13:36

Du er på rette vej, dog skal du ikke brug en pære da :
1. Bruger mere strøm
2. Bliver varm
3. Fylder meget

Næ LED er vejen frem, og kan sættes fast med en LIM pistol, så er forbindelserne også vandtæt :)

Om du selv vil samle eller genbrug en Julekæde som foreslået tja. (nogle fåes også med lys-sensor så det selv tænder når det bliver mørkt )

PS. så længe det er 12V LED er det også lovligt selv at bygge/lave om/designe