/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
AppleTV - hvorledes?
Fra : jorael
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 24-12-12 10:01

Er der en mac mand eller kvinde til stede?
Min kone har fået en ipad, vist nok nyeste model, på bagsiden og ved tastaturet står "Logitech". En kollega anbefalede at købe en Apple TV boks. Det gjorde vi.
Vi kan på apple tv kassen kun finde ud at at se YouTube og muligheden for at købe amerikanske film o. lign. "Deling af filer i hjemmet" kan vi ikke finde på ipad'en.
HVORDAN FÅR MAN NOGET MERE UD AF APPLE TV KASSEN?
Vi kan hverken få den til at kommunikere med ipad eller vores windows xp pc'er. Vi er pc folk og kan ikke i ipad'en finde mulighed for at koble den på Apple TV.
Hvad gør vi?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-12 10:31

Godt nok er jeg ikke Mac mand men jeg tror du skal have en Airplay app på Ipad'en før den kan kommunikere med TV boksen, et Medie Center program er måske også nødvendig på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-12 11:18

Det ser ud som om at i kan bruge Itunes som medie center program:
http://www.macforum.dk/forum/showthread.php?t=14383

https://www.apple.com/dk/itunes/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-12-12 12:56

Hvis der står Logitech, er det ikke en iPad, det kan være grunden til at det ikke virker

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 24-12-12 13:10

1 appletv opsætning valg trådløst netværk
2 iPaden kobles op på Samme trådløse netværk
3 dob tryk på "home" knappen på iPaden (firkant) og der kommer en undermenu frem
4 placer fingeren i nederste venstre hjørne og kør fingeren mod højre, og en ny menu kommer frem
5 her kan du vælge skærmdeling med din ipad og appletv

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 25-12-12 11:13

Tak for flere gode svar.
Til o.v.n: Hvordan kan downloade "airplay app" til ipad? Det er den ultra tynde model med Logitech tastatur?
Til rotw: Hvordan kobles ipad'en til det trådløse netværk - og skal man ikke have etableret netværksdeling først; vi deler den trådløse forbindelse gennem en "FritzBox" http://en.wikipedia.org/wiki/FRITZ!Box

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-12 12:08

Som jeg startede med at fortælle så ved jeg næsten intet om Apple produkter, så airplay er måske noget du allerede har?
http://support.apple.com/kb/HT4437?viewlocale=da_DK&locale=da_DK
Citat
skal man ikke have etableret netværksdeling
jo her er så til gengæld noget jeg ved lidt om, du skal have opsat et hjemmenetværk før du kan dele filer mellem hjemmets enheder, du skal også aktivere og sikre den trådløse del i routeren før du kan bruge trådløs, opsætningen er i routeren som er indbygget i den boks du viser beskrivelse af, du bruger en af computerne og bruger kabel mellem computer og router hvis det kan lade sig gøre.
Du skriver ikke hvilken Ipad men den skal have wifi før den kan bruges på hjemmenetværket, det har den sandsynligvis så du logger bare på netværket ved at skrive netværksnøglen og logge på:
http://www.apple.com/dk/support/ipad/assistant/wifi/
Det siger sig selv at TV, computere og Ipad skal benytte det samme netværk.
Desværre er mit eget hjemmenetværk gået ned her lige til jul, der kommer ellers en på besøg som har en Ipad, vi kan desværre ikke afprøve om hun kunne vise sine billeder på mit smart TV som har noget indbygget der svarer lidt til det Apple TV boksen kan (ikke Netflix men andre film tjenester, Youtube og deling gennem hjemmenetværk)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-12 12:10

I linket om netværk skal du klikke på menuerne i venstre side for at læse flere detaljer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-12 17:48

Opret trådløst netværk på din wlan router log på det trådløse netværk på iPaden og appletv. Ikke nået med netdeling mm det er ikke nødvendigt med appel når bare de køre på samme trådløse netværk på begge enheder
Så skal de nok finde hinanden

AirPlay bruges sammen med Mac computer når den er tændt kan du via appletv streame fra den computeren
AirPlay kraver bare at computeren og dine appletv/ipad er på samme router

Imens skærmdeling ipad/appletv kraver trådløst netværk

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 01-01-13 09:05

Tak for svaret rotw og jer andre. Nu er ipad'en på skærmen. Det var lige det med hvordan, når man er PC bruger, der helst taster sig til løsninger.