/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC-amok
Fra : porse25
Vist : 629 gange
500 point
Dato : 23-12-12 17:59

Min stationære Pc med windows Home edition er gået amok eller selvsving,ved opstart slår den over på fejlsikring og stater nedtælling til start fra 30 sek. Hvordan kan det stoppes?

m.v.h
porse 25

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-12-12 18:57

Hvilken Win udgave .?

Hvor meget snavs har du downloadet. ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-12-12 20:39

Start - kontrolpanel - system - egenskaber for system - start og genoprettelse
Fjern flueben ved vis en liste
http://www.gratisimage.dk/image-B89E_50D75D57.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-12-12 20:43

Grunden til du får den melding er som regel, at du har mere end et styresystem ellers burde en ikke dukke op, medmindre du har leget med din pc.

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 24-12-12 11:22

mit OS er XP homeedition!

fakta er at jeg ikke kan gribe ind og stoppe den cyclus den kører i så det er ikke muligt at komme ind i Bios eller andre smarte ting

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-12-12 13:04

Jeg synes at huske at der lige netop var en virus der opførte sig sådan , prøv at scrolle lidt ned på dette link, er det noget i den stil ?

http://www.pchell.com/virus/msblast.shtml

God Jul

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-12-12 17:16

hej porse25 !
gå ind i system i kontrol panel.her i system skal du klikke på avanceret (systemindstilliger)
start og genoprettelse klik på sekunder til 0 istedet for 30 sekuder - anvend - ok
håber du finder ud af det,for jeg sidder ved anden os - hilsen Xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-12-12 19:22

Hej igen !
det kan osse være du skal scanne drevet for fejl helt færdigt.åbn Denne Computer -
højre klik på dit c-drev vælg egenskaber i højrekliksmenuen.fanen funktioner,fejlsøgning
klik alt.ok,genstart og husk at lade din pc gøre opgaven færdigt.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-12-12 21:05

Sæt din xp cd i drevet og på et tidspunkt kommer du til noget der hedder HJÆLP/ help
eller REPARER XP, gå derind - log ind på drev 1/ C - klik enter så får du mulighed for at reparere
din boot, ved at skrive FIXBOOT eller FIXMBR begge er lige gode, jeg plejer at bruge begge, når jeg endelig inde på CD´n.
Når du er færdig DER, skriver EXIT og tvinger pc til lukning.
Denne er (udenlandsk) men der findes også andre på tuben.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-12-12 21:08

Citat
gå ind i system i kontrol panel.her i system skal du klikke på avanceret (systemindstilliger)
start og genoprettelse klik på sekunder til 0 istedet for 30 sekuder - anvend - ok
håber du finder ud af det,for jeg sidder ved anden os - hilsen Xou

Tror jeg kom med forslaget:
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Start - kontrolpanel - system - egenskaber for system - start og genoprettelse
Fjern flueben ved vis en liste
http://www.gratisimage.dk/image-B89E_50D75D57.jpg