/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
kløe over krop
Fra : zimba07
Vist : 784 gange
20 point
Dato : 21-12-12 21:04

hej
jeg har nu i mange år lidt af kløe hver gang jeg går i bad og efter, trods jeg altid smøre mig ind i creme, har også fået noget creme af lægen mod allergi og svamp men intet hjælper har også prøvet creme uden parfume i ... min tidligere behandler fortalte mig at han kender en som forsker i vand, og at hans bud var at der er al for kalk i vandet og at jeg skulle prøve på at undgå at få vand i hovedet, resultat intet kløe el udslet dvs røde blære/knopper :) men betyder det så at jeg også skal lade være med at gå i bad?? jeg mener det kan vel ikke være rigtigt...har i nogle bud som jeg ikke har hørt før?? hilsen en der er træt af at få udslet efter at ha kløet sig....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-12 21:25

Der er en diagnose der hedder akvagen pruritus

http://dagenssundhed.dk/brevkasse/hudsygdomme-og-pleje/kl%C3%B8e-p%C3%A5-underbenene-efter-bad

Du kan også læse om en anden kandubruger der har det som dig

http://www.kandu.dk/spg108826.aspx

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-12-12 21:36

Du må ikke holde op med at gå i bad. Det giver på længere sigt lugtgener for dig og dine omgivelser. Men hvis du ikke vil bade dig, kunne du f.eks. etagevaske dig og bruge deodorant. Det er vigtigt at udøve renlighed. Du kunne så eksperimentere med at komme afkalningsmiddel i vandet og se om det så gør en gavnlig virkning.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 22-12-12 00:15

Har kørt det gør fra nogen grækere der var i DK, men når de bader hele sommeren i saltvand er der ingenting ej heller med deres eget vand :)
så mon ikke vi har noget i vandet som de ikke har

Kommentar
Fra : zimba07

Dato : 22-12-12 09:44

tusinde tak for jeres svar selvfølgelig ville jeg aldrig holde op med at gå i bad, men det er jo klart at jeg tænker sådan..... er blevet tjekket for alt fejler intet, andet end som sagt at jeg ikke kan tåle al det kalk vi har i vandet vil nu prøve det råd med at komme afkalknings middel i vandet syntes bare det er noget skræmmende at tænke på, for når der er så meget kalk i vores vand hvad gør det så ved vores indre organer når vi drikker vand

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-12 10:33

Jeg har meget svært ved at tro på atkalken i vandet, skulle kunne give hudproblemer.

Men nogen vandvarmeanlæg er fulde af bakterier. Det er især hvor vandet står længe og ikke varmes tilstækkeligt til at hæmme dem.
Private gasfyr med kedeltemperatur under 60° - for at få høj virkningsgrad ved kondens- kan være bakteriebomber.
Prøv i en periode at bade et andet sted.

Lad være med at smøre med alt muligt underligt , eller forundelige badecremer. Du kunne reagere på al den konserveringsmiddel, der er idet.

Antikalkmidler, fjerner ikke kalken og er nok ikke sunde direkte på huden. Antikalkmidler hæmmer kun at kalk udfældes ved kraftig opvarmning. Det er kun til vaskemaskiner, og forudsætter at tøjet skylles bagefter i rent vand af flere omgange.

Kommentar
Fra : zimba07

Dato : 22-12-12 19:08

hej
nu er det jo en forsker der har fortalt at der er meget kalk i vandet, jeg bor i lejebolig....har badet andre stedet med det samme resultat og det er jo underligt at hvis jeg ikke putter vand i hovedet så er der ingen problemer....

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 22-12-12 22:10

Har du overvejet om det skulle være hovedet som det er galt med - (undskyld) jeg ved godt det er slemt, men lad være med at smøre med alt muligt, det er også spild når det ikke virker ordenligt.

Har du prøvet at koge vandet som du hælder over hovedet, (det skal koge i 20 min før alle evt. bakterier er dræbt) på den måde kan du finde ud af om det er bakterier i vandet som giver problemer.

Det der også bliver nævnt er temperaturen på vandet hvis det står og summer i en vandbeholder, så skal det holdes varmt til over 60 gr. da det ellers kan være årsag til Legionær syge (vanddampe som ved vejrtrækning når lungerne osv. Er det en varmeveksler er dette ligegyldigt, og har ingen indflydelse på din allergi, men udelukkende som en oplysning.

Kan du have en god jul, kan du ikke vaske dig i Apolnaris.