/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Parring (Tetra)
Fra : mig-selv
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 21-12-12 20:23

Har lige set at der var larver at et lille kuld Prestilla, men hvordan pokker ser man når de gerne vil LEGE, det går jo lyn-hurtigt med de tossede Tetra´r og det er noget med 20 stykker der bare har gang i den = på samme tid/ dag.
For tiden smider de æg som aldrig før, og jeg har ikke en chance for at redde æggene/ unger
da de bliver ædt på vej ned til grus/ planter - eller unger der der skal ud og se den store nye FAGRE verden med æggesæk - fra sidst de legede - 14 dage siden.

Skal man bare lade det være og tage det som en oplevelse jeg aldrig har set før.

Det hele startede med et vandskift (kun 50L) og det var ISKOLDT, samt et blåt rør i lampen
15 minutter efter var de igang, og jeg troede det var løgn, HURTIGT går det altså

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-12 23:49

Ganske få fisk i et stort akvarium. Så får en del af ungerne chanchen til at oveleve.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-12-12 11:13

Og masser af flydeplanter, så de har noget at gemme sig i, da de helst ved være ved overfladen de første dage.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-12 18:53

Tak for svaret transor.
Har opgivet at indfange ynglen, så de andre fisk må få det som et extra vitamin tilskud.