/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp til AVG 2013
Fra : ara
Vist : 804 gange
100 point
Dato : 20-12-12 19:38

Hej.

Jeg har downloadet AVG 2013.

Men den bliver ved med (ca. hver femte time) at poppe op med at den har fundet en trussel.

Jeg beder den om at fjerne den, og den skriver at det er lykkedes.
Men den popper stadig op.

Jeg har prøvet at online scanne, og her finder skanneren ikke noget.

Hvad kan jeg gøre??

Det er en TJOJANSK HEST PSW.GENERIC10.AFGO

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 19:56

Sikker på du ikke har den Virus? der står i scanningen, hvor den er fundet henne, prøv at åben mappen og se hvilket program eller andet den tilhører.
Ellers er det vel bare at afinstallere AVG og rydde op i din regbase og installer igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 20:00

Og er du 110% sikker på det ikke er en virus, så føj den til undtagelser.
Åben AVG - klik på Computer - indstillinger - undtagelser
og se om den stadig melder virus

Kommentar
Fra : ara

Dato : 20-12-12 20:03

Har lige været inde under "undtagelser". Der står den ikke.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-12 20:15

Den skal stå i valgmuligheder - Virus Vault i menuen øverst i programmet
http://www.gratisimage.dk/image-BA9E_50D36333.jpg
Høkreklik på virus (i Virus Vault) for at få flere oplysninger om plasering

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 20:17

Citat
Har lige været inde under "undtagelser". Der står den ikke.

Nej, du skal selv tilføje den - eller det du ikke ønsker skal scannes eller fjernes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 20:27

Jeg har selv en del der ikke skal scannes, netop fordi den kommer med melding om virus
eller infiserede programmer.
http://www.gratisimage.dk/image-8AB1_50D365FE.jpg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-12 20:38

Start i Fejlsikret og scan så pc, så burde du kunne få bugt med den!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 20:41

Ikke hvis det er en program fejl fra AVG

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 20:43

Og den virus du har, PSW.GENERIC10.AFGO findes ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-12 20:50

Så ud med AVG og brug Avast!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 21:21

Det er da nemmere bare at føje den fil eller sti, til undtagelser der ikke skal scannes, end at installere et andet og efter min mening dårligere program, men smag og behag

Kommentar
Fra : ara

Dato : 20-12-12 21:55

Jeg kan ikke få den fil til undtagelser.

Jeg kan ikke finde den. Stien den henviser til findes ikke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-12-12 22:07

Citat
Så ud med AVG og brug Avast!

NETOP LIGE MINE ORD...!

http://www.avast.com/index

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-12 22:12

Du kan os prøve at rydde op i Gendannelses punkter, måske det er der den ligger!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-12 23:33

Prøv at slet gamle filer eller gendan avg
http://www.gratisimage.dk/image-4D66_50D39153.jpg
Er det en pro udgave, mener der også ydes støtte til den gratis version.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-12 22:25

Væk med AVG & Avast!:

Tjek liiiiige denne gratis løsning (ZoneAlarm + Kaspersky) fra Checkpoint:

http://www.zonealarm.com/security/en-us/anti-virus-spyware-free-download.htm

Dét ..er den JEG bruger !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-12 22:28

s. Det 'smarte' er ..at det lader dit nuværende ANTI program køre ...indtil du selv vælger at skifte ...til noget der virker
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 28-12-12 14:38

Tak for svaret mig-selv.