/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Myrebekæmpelse der virker??
Fra : mostmighty
Vist : 544 gange
25 point
Dato : 20-12-12 18:58

Jeg har et mindre myreproblem to steder i mit hus. Det ene sted kommer de ind under et panel, det andet sted er i køkkenet, hvor det lader til, at de kommer fra inde under opvaskemaskinen.

Indtil videre er det ikke et uoverskueligt/kæmpe problem - slår måske en 15-25 myrer ihjel om dagen ved bare at mase dem. Men der er jo nok mange flere end dem rundt omkring, så vil gerne tage det i opløbet.

Hvad er det mest effektive myrebekæmpelse, der findes? Kan godt lide tanken om myrelokkedåser, og myrerne så tager giften med hen til deres bo, hvor flere så dræbes af det. Men hvilke dåser er de bedste? Og er det så en god ide også at spraye med noget gift langs soklen hele vejen rundt omkring huset?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-12 19:15

Du kan være ret sikker på at myrerne ikke bor hverken i panelet eller i vaskemaskinen.

Det der er galt er at du på en eller anden måde har skabt forhold, som netop den slags myrer kan lide.

De fleste myrerarter skal have vand, og gerne lidt varme.

Så find ud af hvor de bor, og hvor de får vand.
fjern så det dryppende rør eller utætheden udefra, og myrerne forsvinder,

Der er enkelte særlig slemme og skadelige myrer, som kan klare sig uden vand.

Bestem først arten, slå så bekæmpelsen op.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 20-12-12 19:38

læk lidt bagepulver der hvor myrerne fæedes de vil tage det med ned i boet og bruge det som mad hvor efter di dør kan ikke tåle bagepulver

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-12 21:01

Hvorfor bekæmpe myrer, de er jo søde, flittige dyr, der også udrydder skadelige insekter.

Det må være muligt at stoppe myre indgangen til dit hus, og vær så bare glad over at du har myrer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-12-12 22:08

Citat
vær så bare glad over at du har myrer

Særdeles interessant synspunkt... Du må gerne få mine - som jeg do heldigvis kun ser om sommeren.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-12-12 06:55

sukker og borax

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-12 10:14

Det der helt sikkert slår dem ihjel er Maladan, men det er forbudt i dag, og hvorfor mon?

Og så får du rigeligt med bladlus i haven til sommer...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-12 11:11

Citat
Og så får du rigeligt med bladlus i haven til sommer...

Bladlus og myrer kommer aldeles godt ud af det sammen, så der er ingen sammenhæng i det.

http://www.skadedyrene.dk/Myrer/myreroglus.htm

Annuller spørgsmålet
Fra : mostmighty

Dato : 27-01-13 22:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål