/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
åbne Excel
Fra : ferik
Vist : 451 gange
500 point
Dato : 19-12-12 19:42

jeg vil sende en Exce 2007 fil til en ven, der har Ipad
hun kan ikke åbne den
hvad gær vi ved det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-12 21:33

Gem som /exporter som en pdf fil.
eller gem den idet ældre filtype under "gem som"
og vælg windows 97/2000/xp
så kan den måske åbnes.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 19-12-12 21:38

Efter hvad jeg ved er der tre muligheder når det handler om tekstbehandlingsdelen, men ingen af delene er super.

Quick Office Pro:
Underlig, skrabet og kan slet ikke arbejde med billeder/fotos i dokumentet.
Kan gemme og hente i bla. Dropbox.

Office HD:
Minder mere om tekstbehandling som vi kender det, men er temmelig tung når f.eks. vil flytte rundt på billeder/tegninger, er håbløst oversat og virker i det hele taget ikke rigtig færdigt.
Kan gemme og hente i bla Dropbox.

Pages:
Virker umiddelbart som en del mere gennemarbejdet og når man arbejder med billeder (og tekst) fungerer det glidende og nemt.
Kan åbne Word dokumenter, men ikke gemme i *.doc
Som alle andre Apple produkter er der man låst inde i Apples lukkede fængsel og mht at gemme i eks. Dropbox så kan man glemme det.
Derfor kan det være bøvlet at få dokumenter "ud af" iPad'en iPhone'en.
Kan man leve med det, er Pages klart det bedste bud.
http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1334920011162913

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 21:41

eller
Gratis Microsoft Office til iPad og Android
http://www.haun.dk/2012/06/gratis-microsoft-office-til-ipad-og.html

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 23-12-12 17:09

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-12-12 21:16

velbekomme