/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hvad er nu dette, hvor ligger fælden.?
Fra : stone47
Vist : 839 gange
300 point
Dato : 19-12-12 11:47

hej venner.
hvad er nu det . er det en måde at narre mit logon fra mig??

Hi steen,
Your account has been blocked due to suspicious activity.
To verify account, please follow this link:
http://www.facebook.com/confirmemail.php?e=steen@stoneplace.dk&c=xxxxxxxxx

You may be asked to enter this confirmation code: xxxxxxxx
The Facebook Team

Facebook virker fint.
jeg tog lige koden væk sådan bare for!!
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 11:50

Citat
hvad er nu det . er det en måde at narre mit logon fra mig??

Ja! Tyve og banditter hersker overalt, jeg har fået 3 stk de sidste par dage
en ang. mail og 2 ang det grimme skole skyderi i usa!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 11:52

Det kunne os være rigtigt nok!

https://www.facebook.com/help/174210495970197/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-12 11:58

Den mail er god nok....

Det kunne jo skyldes at ANDRE har misbrugt din konto.....

Bortset fra det. KODEORD til "sociale"sider bør ændres løbende - det er et af de første steder "tyve" forsøger sig....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-12-12 12:00

Jeg ville nok ikke gøre mere ved det link når ellers kontoen virker som den skal...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 19-12-12 14:23

Har du fået det link via FB anmeldt det til FB ellers bare slet det

En officeial side ved bede dig om at ændre kode PÅ siden aldrig via alt muligt anden, så det er en som vil have din kode.

Jeg har 2 koder - en til ting som bare ikke må nappes f.esk banken og en til Kandu, FB mc som alle linger hinaden men er uheldet ud kommer de aldrig i min netbank men måske her ind og det kan jeg leve med ;_)

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 19-12-12 14:24

fældem er næste med garati at det ikke er fb egen side du kommer ind på hvis du følger linket

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-12-12 19:25

I bekræfter mine anelser.
jeg fik ikke sagt at afsenderen slet ikke hedder noget med facebook.
jeg skal lige se om den kan komme med her.
FB.Team [309C218C@mitchellplanning.com]
lidt mistænkelig.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-12-12 19:30

ja ja der kom lige en til, men en anden afsender:
FB.Team [146502D3@celtictravel.com]
der var sku en til men den er da for tydelig:

Efter beregning ved udgangen af det ?, du er n?t til at modtage en refusion skat p?375,00 kr.

Klik her for at starte refusionen.

Skatte-og toldadministration - SKAT

hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 21:27

Den jeg har fået ang. email konto ser så'n ud!

Kan ikke bekræfte din konto 12 December 2012

Vi har ikke kunnet bekræfte din webmail service konto hos os.

Undlad venligst at bekræfte din konto ved at klikke på opdatere din e-mail nedenfor for at bevise kontoejerskab

Opdater din e-mail

Head of Customer Operations

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 19-12-12 23:24

Den mail du har fået er et scam.

Det link du har skrevet her er ikke det link du klikker på.
Det du skrev her er det du læser men selve linket du klikker på hedder sådan her:http://site-dating-2012.info/link.php?user=mail@rettighedsalliancen.dk&id=EB005D958B2C9C&key=956F7034F58B

Nåe ja, jeg rettede lige mailadressen lidt i linket

Nu har jeg ikke prøvet det link men mon ikke de har lavet en kopi af facebook der ligner på en prik.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-12-12 01:21

De smarte narrer de mindre smarte - sådan er det og sådan vil det blive ved med at være!

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 20-12-12 09:07

Tak for svaret EXTERMINATOR,
og selvfølgelig alle andre også, og en glædelig jul.

Selvfølgelig, jeg havde ikke kikket om det, der stod virkelig var der, hvor jeg kom hen.
Lad os bide mærke i det til næste gang. Som i ser er det dagligt her for tiden.
Man kan jo tænke, bliver nettet så kriminelt så man bliver nødet til at holde sig derfra.
Netop nu hvor vi har bygget vores samfund op omkring det.
Hilsen Steen