|
|
Først og fremmest så skal du søge på begrebet "digital dannelse" og dernæst er der lige udkommet en dansk Ph.D afhandling, som er udarbejdet i samarbejde mellem pædagoger og lærere, den har navnet Technucation, og der er en masse nyttig viden blandt andet på projektets hjemmeside:
http://technucation.dk
| |
| Kommentar Fra : simon-s50 |
Dato : 17-12-12 21:24 |
|
Mange tak for svaret, jeg lader stadig spørgsmålet stå open.
Forresten glemte aldersgruppe fokus er 12-18 år men aldersgruppen andet der har med børn og gøre kan bruges.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 18-12-12 08:20 |
| | |
| Kommentar Fra : simon-s50 |
Dato : 18-12-12 12:22 |
|
Også tak til dit svar molokyle.
Vores problemformulering har ændret sig og lyder nu sådan
Hvordan kan implementering af IT i den pædagogiske praksis fremme sociale kompetencer og hvordan kan vi som pædagoger skabe en udvikling for unges identitetsdannelse?
| |
|
Det er en svær problemformulering.
For det første, så er definitionen af medier meget vag, medier er jo ikke begrænset til digitale medier, men kan altså også være bøger, film, aviser, reklamer og alt muligt andet materiale der formidler et budskab.
For det andet, så kan du ikke fremme sociale kompetencer gennem noget som helst, du kan bruge forskellige former for medier som et supplement til dit virke, og dermed bruge dem til at understøtte dine valgte metoder, du kan ikke lade redskabet (medierne) stå alene
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 18-12-12 14:03 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 18-12-12 14:29 |
|
Jeg læser dette:
Citat Hvordan kan implementering af IT i den pædagogiske praksis fremme sociale kompetencer og hvordan kan vi som pædagoger skabe en udvikling for unges identitetsdannelse gennem brug af medier? |
..som:
Hvorledes kan man med brug af IT-medier skabe motivation for indlæring og hvorledes kan dette håndteres på en pædagogisk funderet platform.
Altså: Med hvilke 'værktøjer' og hvilke 'metoder' kan man perspektivere pædagogikken?
Dette mere end indikerer; en deltagerlogisk og diffentieret pædagogik, som tilgodeser den enkelte elevs individuelle interesser ..og evner (= niveau) med IT som 'medie'.
Jeg skal være den første til at medgive: Det er en 'knudret' formulering
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 19-12-12 12:46 |
|
I pædagogisk terminologi hedder det selvfølgelig IKKE:
Citat ..motivation for indlæring |
..men:
..motivation for læring.
</MOLOKYLE>
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|