/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kan ikke åbne en pdf fil i browser?
Fra : bjarnefilm
Vist : 807 gange
50 point
Dato : 13-12-12 18:37

Min browser kan ikke åbne en pdf fil.
Det duer ikke, bla. kan jeg ikke læse papirer fra Skat.
Jeg kan godt åbne en pdf fil fra harddisk.

Operativsystemet er 'Windows 7 Home Premium'
Browseren er: IE9, version 9.0.8112.16421
Det er en 32 bit version.

Acrobat Reader XI er installeret.
Under 'tilføjelses programmer' er Adobe Reader aktiveret.
Under 'internetindstillinger' -> 'sikkerhed' -> 'brugerdefineret niveau' er 'filøverførsel' aktiveret.
Under 'internetindstillinger' -> 'sikkerhed' -> 'Websteder (pålidelige websteder)' er skats
hjemmeside tilføjet.

Jeg har prøvet at afinstallere Adobe Reader, genstarte, installere Adobe Reader, genstarte, og så logge på Skat. Men det hjalp desværre ikke.

Når jeg klikker på linket til forskudsopgørelsen, sker der stort set ingenting. Nogen gange står der i bunden af vinduet 'Overfører...'. Nogen gange står der i vinduet 'Vent venligst...'. Baggrunden er altid helt hvid.

Så har jeg prøvet nogle fantasifulde ting. Jeg har slået firewall fra. Under 'internet indstillinger' -> 'sikkerhed' har jeg reset'et. I Adobe Reader har jeg sat 'Connection speed' til 'LAN'.

Er der nogle, der har et bud på, hvad der er sat forkert op?

Venlig Hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 13-12-12 18:51

Måske står du sidst i en laaaaang kø.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 13-12-12 18:53

Hvis ikke det her giver noget, så ringer jeg til Skat imorgen.
Desværre får du nok ret til den tid.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-12-12 20:40

prøv at fjern Adobe reader under tilføj/fjern programmer installere det derpå
igen fra http://get.adobe.com/dk/reader/?promoid=DAGCC - åbn derpå en
pdf fra hardisk - accepter licens ok - og prøv igen...håber det lykkes
hilsen Xou

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-12-12 22:48

Brug evt. Revo uninstaller til at fjerne Adobe Reader, så er du sikker på at få det hele med som evt. kan være skyld i miseren...

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-12 01:39

Citat
Når jeg klikker på linket til forskudsopgørelsen, sker der stort set ingenting. Nogen gange står der i bunden af vinduet 'Overfører...'. Nogen gange står der i vinduet 'Vent venligst...'. Baggrunden er altid helt hvid
.

Som du selv skriver, den henter
hat du prøvet lade den stå og hente

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 14-12-12 07:43

Det er sikkerhedsindstillingerne ved SKAT der skaber problemer især for Win 8 brugere men også for andre kombinationer af styresystemer og browsere.
Når teksten i bunden af vinduet viser: "Vent venligst..." kan du prøve at højreklikke i vinduet og vælge "Gem som" og så gemme PDF-filen hvor du kan finde den igen fx på skrivebordet. Denne fremgangsmåde virkede for mig.
mvh
Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-12 08:45

Det kan også være Adobe Reader ikke er den bedste der findes, selv bruger jeg en ældre udgave 7 alle ældre udgaver kan hentes her:
http://www.oldapps.com/adobe_reader.php

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-12 12:25

I Adobe Reader SKAL du give tilladelse at *.PDF filer åbnes i browseren :

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816617

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 15-12-12 09:16

Efter at have brugt tid på spørgsmålet, har jeg fundet en løsning. Jeg kunne ikke finde svaret selv, så jeg ringede til Skat it-afdeling. Her fik jeg ros for at være godt inde i tingene. Vi blev enige om at opgive at læse htm/pdf dokumenter i explorer. Løsningen er at installere Google Chrome som sekundær browser. Så kan man bruge sin favorit browser til daglig, og når man en sjælden gang skal læse den slags dokumenter, så støver man Google Chrome af.

Tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet. Eyvind får pointene, fordi det svar har den højeste underholdningsværdi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-12 14:37

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-12-12 14:50

uddeling af pdf filer !
der sidder en kontordame og uddeler pdf-filer manuelt nr.999 ....nr1000....nr1001 go nat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-12 15:08

Ah Hva' Ba' ...er Mortensen 'MOLOKYLÆ' ik' længere den mest underholdende, vidende, smukkeste, klogeste, dejligste, varmeste, vbærdifulde, vedholdende og irriterende bruger af kandu.dk ???

Ska' Eyvind nu endelig lykkes med at løbe med sejren om påængårnø?

<FUP & SVINDEL>