/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Faste eller variable?
Fra : PeterTheisen
Vist : 997 gange
10 point
Dato : 13-12-12 14:55

Er salgs- og distributionsomkostninger, forsknings- og udviklingsomkostninger og administrationsomkostninger faste eller variable omkostninger?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-12 15:29

Ja - til alle 5 ting - så kan du selv sortere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-12 17:03

Absolut variable.....det er alt her i livet jo.

Vh. Professor M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-12 19:19

variable omkostninger? - nixen, det er alt sammen irritable omkostninger?

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 10 point
Dato : 13-12-12 20:44

Normalt vil man kategorisere dem som faste omkostninger.

I visse regnskabssystemer kan man sætte dem til at være variable. I så fald kræves at de kan henføres til et bestemt produkt. Salgs- og distributionsomkostninger kunne godt komme på tale at sætte som variable.

Administrations- forsknings- og udviklingsomkostninger vil dog som regel altid være faste.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 14-12-12 05:05

Regnskabsmæssigt er det faste udgifter.

De variable er normalt dit vareforbrug.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-12-12 09:07

Tak for svaret pedroso.