/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
fox
Fra : Højris
Vist : 478 gange
200 point
Dato : 11-12-12 15:34

Hej !

Min Ubuntu blev opgraderet til en 10.4 men mange ting skete.
Den byggede om på private indstillinger så jeg knap kan finde tingene igen, eller slet ikke.
Ude i venstre side er der en stabel kvadratiske ikoner, bland andet et med GOOGLE Chrome med hvilket jeg så kan køre med Chrome brovseren. På tilsvarendes vis var der også en til FOXen men disse ikoner har en højre kliks menu der blandt andet siger frigør fra opstarter det var så hvad jeg gjorde med foxen. Og væk var den.
Hvordan får jeg den så tilbage igen eller hvor finder jeg firefox.
Det er nu ikke den eneste fortrædelighed den nye ver. har bibragt.

Højris

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-12 01:31

Allerøverst til venstre over den der nye bjælke kan du klikke og der kommer en søgelinje frem, skriv firefox og systemet foreslår browseren Firefox, klik på ikonen og så er Firefox tilbage i den nye bjælke, nu skal du højreklikke på ikonen i bjælken og klik på Behold i opstarter.
Det samme gør du med de øvrige programmer som du ønsker at kunne åbne ved at klikke på en ikon i opstarteren, højreklik mens programmet er åbent ellers forsvinder ikonen igen,
der kan være mange programmer i den opstarter og du kan sætte musemarkøren over opstarter og rulle op og ned, smart og nemt når lige du har vænnet dig til det nye look

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-12 01:38

Citat
Min Ubuntu blev opgraderet til en 10.4
du mener 12.04LTS ellers er det nærmere en nedgradering
Citat
Det er nu ikke den eneste fortrædelighed den nye ver. har bibragt.
den er nu meget nem når man har vænnet sig til det nye, ellers spørger du bare, der sikkert en eller anden som har svaret på dir spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 12-12-12 02:18

Tak for svaret o.v.n.. Ja bedre svar på det spørgsmål findes ikke.

Citat
du mener 12.04LTS ellers er det nærmere en nedgradering

Det var faktisk også dig jeg ventede på.
Jeg har lige fået mit nye legetøj en raspberry pi så må vi se om det går godt.
Jeg kan forestille mig at det er noget for dig. Hej og tak for hjælpen

Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-12 02:26

Godt du fik ræven frem igen stil endelig flere spørgsmål hvis noget driller
Citat
Jeg har lige fået mit nye legetøj en raspberry pi
nu skal jeg lige finde ud af hvad det er du leger med