/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TDC monopol udnyttelse
Fra : svendgiversen
Vist : 1299 gange
140 point
Dato : 11-12-12 14:11

Efter mange år med Stofa flyttede jeg til et område kun med TDC,
hvor min nye kone kun havde 5 TV programmer, plus nogle tyske...

Så her i efteråret bestilte vi home trio hos TDC,
Først ville det koste ca 400 kr om måneden, efter at vi gerne ville se golf via sat ca 600 kr...

Med dette resultat: FORLØBIG!!!

TDC Email oprettelse REGNSERV@tdc.dk 9. okt

Regning nr. 72 Regningsdato 12. oktober 2012
Abonnement 815,25 Forbrug 218,12 I alt 1.062,37

Regning nr. 73 Regningsdato 14. november 2012
Abonnement 815,25 Forbrug 150,71 I alt 994,96

Regning nr. 74 Regningsdato 7. december 2012
Abonnement 899,03 Forbrug 267,35 I alt 1.203,35

Hvad gør vi?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-12-12 14:20

Til at starte med kunne du jo ringe til dem, og bede om en forklaring.

Alternativt er der jo en parabol løsning, når det drejer sig om TV delen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-12 14:31

svendgiversen

Har du gjort andet end at skrive på kandu ?????

Det må da være udbyder, du i første omgang skal kontakte.

Hvis du har kontaktet TDC .... hvad svarede de så ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-12 14:33

Golf er jo en dyr sport

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-12 14:33

Jeg har ringet 3 gange, én for hver regning, sidste gang blev jeg hældt af, nok som påståelig klager...

Når jeg klikker på forbrug under se detailer om forbrug, får jeg det samme fiktive,
inclusive film, som var gratis i prøveperioden indtil i går, og vi har på intet tidspunkt set film.

Selv har jeg Tell More, uden om dette Home Trio, men min kone har endnu fastnet, plus mobil.
Hun skal vel ringe til fastnet kunder fra fastnet, og mobil fra hendes mobil?
Men hvorfor kan vi ikke se det relle forbrug??

Og abbonement er jo steget, uden varsel, og langt over det vi var stillet i udsigt...

Er der andre der har oplevet det samme???

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 11-12-12 14:34

du kan også prøve at se hvad Boxer kan tilbyde - jeg har selv Boxer og er godt tilfreds med kvaliteten. Kan ikke lige huske de forskellige programpakker

Tag en snak med TDC og få en forklaring - hvis du har det på skrift eller kan bevise at din pris burde være på 600,- (+ forbrug) i henhold til reklamer eller hvor du end har prisen fra... skal de enten lave deres faktura om eller du kan skifte.
hvis du er i bindingsperioden og det er TDC der har ændret priserne så kraftig, er du i din ret til at opsige aftalen.

har selv lige været turen igennem med en dynge mobil abonementer hos TDC, de er ikke glade for det, men de SKAL ophæve en evt bindingsperiode kvit og frit i tilfælde af så store ændringer.....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-12-12 15:46

Hej Svend
hvordan kunne en så begavet mand som dig, finde på at bestille TDC
internet og telefon skal du da have hos Fullrate
mobil telefon hos M1
TV hos Boxer eller Fullrate
SE SÅ AT KOMME AF MED DET TDC!
hilsen Erik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-12 15:59

Citat
Hun skal vel ringe til fastnet kunder fra fastnet, og mobil fra hendes mobil?

Hvorfor?

Hun må da gøre op med sig selv om det kan betale sig at have en fastnettelefon hos TDC.

Jeg opsagde min fastnetforbindelse hos TDC og sparede ca. kr. 700,- i kvartalet. Jeg kender heller ikke så mange, der har et fastnet-nummer og da min mobil ikke var et TDC - nummer, så kunne jeg "mærke" besparelsen.

Jeg har stadig TDC som internet-udbyder, men kun p.g.a. det for mig er stabilt, samt at fejl bliver rettet meget hurtigt (jeg har et serviceabonnement)

Et eksempel: Fejlmelding søndag eftermiddag - fejlen rettet dagen efter kl. 11.

Men betales der til TDC hver måned ? Jeg betalte/betaler hvert kvartal !!!!!

Men i abonnement hos Jer

Citat
Abonnement 899,03

må der være nogle serviceydelser.

Hvis regningen bliver betalt via PBS, så følger der en "udførlig" faktura med?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-12 16:10

Jeg var helt klart ikke TDC tilhænger, men havde ikke noget valg, der hvor jeg nu bor...

Og jeg håber det er i orden, at alt hvad I skriver her på kandu, vil blive brugt i vore TDC klager??

Ud over face book, hvor kan jeg så også videre føre min klage på nettet???

Det TDC anfører under: se forbrug er vildledende og under al kritik,
deres abonnements er kraftigt stigende, slet ikke som lovet og forventet af fattige pensionister...

Hav en fortsat god dag, her i det sønderjyske med et fantastisk koldt og lyst vintervejr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-12 16:26

Home Trio Basic = 399.-
Viasat = 199.-
+ abo = 99.-
Tlf. = 1 kr pr opkald ( +87 øre pr minut til mobil)

Vi begynder at nærme os beløbet

Du må have bestilt noget vi ikke kender til - eller du har det store abo ( 200 kr. mere)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-12 16:44

ans, det er dyrere at ringe til et mobil nummer fra fast net og omvendt,

og refi, du er inde på noget fundamentalt, men vi abonerer med golf en stor pakke,
den eneste med via sat, hvoraf vi kun ser én kanal, golf.

Min bror der bor i Esbjerg kan vælge den lille pakke og så tilvælge sig golf som enkelt kanal,
det kan vi ikke hos TDC her i området.

Hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-12-12 17:00
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-12-12 17:04

Hvad med WAOO - findes det ikke i Nordjylland eller hvor du nu er flyttet hen?

Det fungerer upåklageligt kan jeg sige dig (har selv været på den der TDC vogn)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-12 17:21

Citat
det kan vi ikke hos TDC her i området.
Hvorfor ikke?

Det kan vi jo ikke fortælle dig

Hvis DU er villig til at betale 200.- for EEN golfkanal, er det jo dit eget problem - men sådan er aboet jo skruet sammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-12 17:26

De forskellige kanal-pakker er jo skruet sådan sammen at du IKKE bare kan vælge 10 kanaler du gerne vil have vil have uden at skulle betale for en masse du alligevel ikke ser - sådan er det ved alle selskaber....

Ved Stofa kan du også bestille enkeltkanaler extra - men det er bar løgn - du skal MINDST vælge 4

Så den ene du vælger koster lige det firedobbelte

Dumme er de sgu ikke....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-12-12 17:40

Dette du har? http://www.fasttv.dk/
Du skal have fat i kundeservice, for at høre hvorfor regningen er som den er, og ikke som aftalt!

Ved ikke om du bliver klogere ved at checke den ud her http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=29188, men kontakt dem, eller skriv problemet i deres forum.

De henviser ofte til denne mail: socialemedier@tdc.dk, så mon ikke det skulle være muligt, at opnå kontakt der, hvis ikke det er muligt telefonisk!

http://www.trustpilot.dk/review/www.tdc.dk

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-12-12 17:45

Du kunne da oprette en klage ved forbrugerombudsmanden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-12 18:20

Citat
Du kunne da oprette en klage ved forbrugerombudsmanden

Det kræver jo der er noget at klage over

Hvis man får det man betaler for er det jo ikke forkert - så er det blot brugeren der ikke har forstået/bestilt det rigtige...

Men det er da muligt det er skruet sammen på en sådan måde at det ikke umiddelbart er gennemskueligt - og så ER der noget at klage over

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-12-12 18:33

Hej ! jeg er ved at få home trio; tænkte bare om du er plus kunde det koster nemlig 99,.- per måndet.
regningen er den per brev det koster osse,få den på pbs.
forbruget er vel fordi der ringes til mobil meget.
hometrio 399+viasat 199+tdc plus 99 +regning 49 ,- (vil jeg tro) ialt 746 ,- + forbrug
det er 150 under prisen de først 2 måneder om der så kommer en buddreng med regningen eller hvad der koster ved jeg ikke .SPØR TDC
HILSEN Xou

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-12-12 18:39

Jeg har for mange år siden haft TDC, og flere gange fået rettet i mine faktura, indtil jeg hurtigt blev træt af det, og desuden kender familiemedlemmer som ikke kan gennemskue deres faktura, men bare betaler.
Så jeg syntes nok der vil være noget at klage over, -for du står ikke alene.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-12 19:10

I abonnementet er der åbenbart også mobil/fastnettelefoni.

Det må være det, der er forbruget.

Du har måske en meget telefontalende kone

Citat
ans, det er dyrere at ringe til et mobil nummer fra fast net og omvendt,

Det er jeg klar over, men hvor ofte ringer din nye kone til et fastnetnummer ? Har hun regnet ud om det kan betale sig at have et fastnetabonnement ????? Det koster jo også penge, men er det det værd?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-12 21:03

Min kære kone er nu hjemme igen, efter snevejr i det nordjyske, og hun må ringe så meget hun vil,
men det kunne da være rart at se hvad de nu over 1200 kr om måneden går til?

Alle alternativer til TDC her på Fjordvej 25 i Egernsund er påskønnet.

Syd Energi, med det dyre men effektive bredbånd, har opkøbt Stafa,
hvis de kommer her ned på stranden med tilslutnings muligheder, You are very welvcome...

Hav en fortsat god aften , med eller uden TDC monopol udbud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-12 21:51

Citat
Min kære kone er nu hjemme igen, efter snevejr i det nordjyske, og hun må ringe så meget hun vil

Det er da pænt af dig at give din kone lov til at telefonere men det bliver det ikke GRATIS af....

Bredbåndstelefoni hos TDC koster 1 krone pr. opkald til fastnet - derudover 87 øre pr. minut hvis det er til mobil

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-12-12 23:34
Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-12-12 10:08

Ja, vi skippede TDC/JTAS i 1996 - og siden har vi ikke haft problemer med regninger - og sparet i 1000-vis af kr.!
I dag er det efterhånden kun elselskaberne der har lige så "indlysende/oplysende" regninger som TDC!

TDC:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-12 11:03

Noget om mine klager er nu delvis afklaret...

Ud for forbrug står meget misvisende: Se detaljer om dit forbrug,
men når jeg åbner ser jeg et eksempel på et fiktivt forbrug, inclusiv film, ens i alle tre oversigter.

Mine første klager gik på at jeg troede jeg betalte for film jeg ikke så.

Hvorfor kan jeg ikke åbne og se mit eget aktuelle forbrug?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-12 11:08

Ja det ser ud til at WAOO er et godt alternativ.

Et andet er Sydenergi, der her købt Stafa, og som har fibernet her i området,
jeg håber de får udbygget det til også at omfatte Fjordvej?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 140 point
Dato : 12-12-12 11:12

Hvis du har et Login til TDC, så burde du kunne se dit eget forbrug

https://selfcare.tdc.dk/?csref=__p_forside_forside_vasmenu_selvbtj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-12 11:14
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-12 11:45

Vi har haft alt ved TDC,siden 1976.Har også mulighed for Altibox.(Deres kabel ligger ude i hækken).
Har før kigget på deres priser,men er faktisk lige så dyre som TDC,når det hele er gjort op.

Vi har TDC Home Trio.(Fastnet telefoni).Altså tv,fastnet og internet.Vores regninger ligger som regel på godt 600 kr./mdr. Mobilen betales særskildt. Ca. 120 kr./kvartal.

Og så synes jeg det kører driftsikkert.Det sker at boxsen skal "afelektrifiseres".Det er bare at lukke det hele ned,og starte igen efter 3 min.

Mir "råd" er,at møde op i en TDC butik.Der får man noget reel snak.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-12 12:24

Brug Skype eller Google talk til de lange samtaler, evt. med trådløst headset - det virker fint.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-12 13:06

Tak, jeg har nu set vort nye forbrug via TDC login og selvbetjening...

Men er det ikke besønderligt, at jeg ikke kan se det på de tilsendte, automatisk betalte, fakturaer?

Og rigtigt mobil telefoni er hovdudgiften under forbrug...

Dog mindre beløb i forhold til de tre TV pakker, hvoraf jeg kun ser nogle få, men altså via sat golf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-12 13:15

Med andre ord - din regning er korrekt.....

Du har blot bestilt en masse ubrugeligt "bras"

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-12 14:46

Tak for svaret ans.

afventer alternativt single golf tilbud, uden den store tdc pakke...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-12 15:09

Selv tak og god