/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Julefri-hvad er normalt i kontorbranchen
Fra : FrejaFlop
Vist : 993 gange
30 point
Dato : 11-12-12 11:19

Hej Kandu

Hvad er kutyme i kontorbranchen angående julefri i år? Holder man helt lukket 24/12? arbejder 27-28/12 da det er alm arbejdsdage og holder man så halv fri 31/12 ? Jeg ønsker ikke et svar med "det må hvert enkelt firma selv bestemme" og "spørg din Fagforening"....nu spørger jeg seriøst her på kandu og vil gerne vide hvad de fleste firmaer gør her i Danmark (hvad der er kutyme)? på forhånd tak

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 11-12-12 11:41

Her holder vi lukket 24-26 samt 31 dec og 1 jan.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 40 point
Dato : 11-12-12 11:48

Mange kontorer holder lukket den 24 og den 31 december. Da det ikke er helligdage, så er det for de fleste "tvungne" feriedage.

Hvis der er halvt "åbent" så er det en ½ feriedag.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-12-12 12:20

Hvad er "kontorbranchen"? Jeg arbejder på et kontor, men mener bestemt ikke at jeg arbejder i kontorbranchen. Der er rigtig mange på kontorer der holder fri mellem jul og nytår, specielt i år, hvor der kun er to arbejdsdage mellem jul og nytår.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-12 12:30

Der er rigtig mange på kontorer der holder fri mellem jul og nytår, specielt i år, hvor der kun er to arbejdsdage mellem jul og nytår.

Det er for de fleste tvungne feriedage, som du selv betaler (af dine feriedage)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-12-12 12:38

Jeg ved ikke om det "for de fleste" er tvungne fridage, men der er nogen der er tvunget til at holde fri de dage. Men der er heldigvis også mange steder hvor man er fleksibel.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 11-12-12 12:42

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 11-12-12 15:22

Der er også rigtig mange som er åbne mellem jul og nytår eller hvor der er minium på arbejde, det mærker vi på vores arbejde da vi ikke kan lukke de 2 dage da vi forventer en del henvelser lige som vi har fået de andrer år - tror vi få meget at lave de 2 dage, da der kun er de 2 dage

Tror det er meget branche opdelt

Det kommer bag på mig at 24 og 31 ikke er helligdage især 24 men vi holder lukket begge dage og skal ikke betale for de 2 fridage, de er fridage på ligefod med 1. og 2. juledag, store bededag mv

Hmm det kommer ikke bag på mig at 31 ikke er en hellig dag, men i hver fald en lukke dag og bankerne har heller ikke åben den dag.