/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kondens fra aftræk fra emhætte
Fra : chalamik
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 09-12-12 22:33

I forbindelse med udskiftning af vores emhætte blev jeg rådet til at udskifte det gamle firkantede eternitrør med glasuldsisolering, der udgjorde aftrækket, til en ny moderne plastflexslange med "indbygget" isolering.
Isoleringen på flexslangen er ca. 25-30 mm.
Mit problem er nu, hvor temperaturen er under frysepunktet, at der drypper kondensvand ned igennem emhætten.
Det problem har jeg aldrig oplevet med eternitrøret.
Hvordan løser jeg problemet?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-12-12 00:27

Du genmonterer den gamle løsning.

Hvis din flexslange af plast går gennem et tagrum , er den formentlig ulovlig. Se DS 428.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-12-12 08:51

Her kan vi snakke om noget der virkelig er ulovligt - genmontere eternit.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-12-12 08:53

Oftest er der en kontraklap monteret som trækafbryder lige oven på enhætte. Kontroller lige at den er der og den duer.